Capa Tosta Big Bang

Direktlänk till inlägg 20 juni 2009

Midsommar

Av Camilla - 20 juni 2009 10:24

Igår var det midsommar och jag måste ju ändå tycka att vädret skötte sig helt okej. Det började inte regna förrän ca 20.00 på kvällen. Det regnet som föll då har jag  aldrig i mitt liv varit med om. Vi sitter alla ute på altanen och har det trevligt. Tyra ligger i sin bur och sover och helt plötsligt var det som att vrida på en vattenkran på max. Det åskade och blixtrade en hel del. Tyra vaknade till och tror hon blev lite rädd men hur rädd jag än själv var så fick man ju fint hålla masken så inte hon skulle få bekräftat att det var otäckt. Vill ju inte att Tyra ska vara livrädd för åska resten av livet. Efter en stund kommer hon till ro igen trots ovädret så det var ju skönt, men matte var så rädd att hon nästan kissa på sig =) Tyra tycker verkligen om att vara med där det händer saker. Hon kunde bara inte förstå vad dom där konstiga plåtsakerna var förnågot som stod uppstaplade på marken. Vi människor verkade ju tycka det var väldigt roligt när dom rasade i samband med att det kom en sån där himla rolig boll flygandes. Bollarna kunde Tyra förstå, men plåtburkarna, nä, vi människor är nog lite konstiga allt. Min pappa hade en pinne och lekte med Tyra. Hon är ju för rar när hon sitter ner snällt och väntar på att pappa ska kasta pinnen. Sen sprang hon och hämtade den för att sen börja om leken. Min mormor som egentligen är rädd för hundar, vågade till och med sig på att leka med Tyra. Min mormor är 87 år så den som säger att man inte kan lära gamla hundar sitta, är ju överbevisad nu =). Min morbrors fru, Jeanette lekte massor med Tyra under kvällens gång. Det värmer i hjärtat att alla engagerade sig i Tyra och pysslade om henne. Hon är verkligen min ögonsten. Jag har ju försökt lära Tyra ligg, sitt kan hon hyffsat bra. Och igår så började hon förstå konceptet, så himla kul när det släpper och dom börjar förstå vad man vill med träningen. Med risk för att vara väldigt partisk nu, men jag tror verkligen att Tyra kommer kunna bli en bra tävlingshund. Hon har intresset och tycker det är kul att jobba. Det är absolut inget man behöver locka henne till, hon är med på noterna direkt. Lägger upp lite bilder från gårdagen. Ha det så bra allihopa!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 5 februari 2023 11:43

Goddag allihopa!   Känns som evigheter sen jag var härinne på bloggen för att uppdatera om vad som händer i Ayshas och mitt liv men även hennes vänners liv. Ni får ha överseende med att det tar ett tag att komma in i skrivandet igen och hur allt ...

Av Camilla - 13 februari 2017 17:41


I lördags var det dags igen för oss att prova på att tävla, jag var nervös och Aysha kunde inte för sin värld förstå vad vi skulle upp så tidigt för och ut i kylan dessutom, fy vad kallt det var, -11 hemma. Jag åkte till tävlingen med samma inställni...

Av Camilla - 8 februari 2017 19:02

Nu har det gått några dagar sen lördag 4 februari då rasklubben hade sitt årliga årsmöte. Jag beslutade tidigt under 2016 att jag från och med 2017 skulle ta paus från klubbarbete och avgå från samtliga mina uppdrag jag hade i klubben. Kände att det ...

Av Camilla - 7 februari 2017 17:36

Nu står klockan varje dag på 14.40, alla dagar i veckan och om året, men just idag, den 7 februari 2011 betydde kl. 14.40 vårt sista farväl och Tyras sista andetag togs. Jag saknar verkligen Tyra vissa dagar, men är så otroligt lyckligt lottad att ha...

Av Camilla - 6 februari 2017 17:21


Alltså jag svävar fortfarande på små moln efter gårdagens debut i Startklass i lydnad. Jag var så galet nervös men försökte peppa mig själv i att Aysha och jag är faktiskt ett team, så det hänger inte bara på henne med andra ord, utan jag måste ju fu...

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards