Capa Tosta Big Bang

Alla inlägg den 1 oktober 2009

Av Camilla - 1 oktober 2009 19:07

Så var det oktober, märks att man varit bortskämd med ganska varmt väder, för nu när kylan kryper på är man inte van vid det. Hittills har inte Tyra visat några tecken på att frysa. När jag gick igenom alla hundprylar jag införskaffade till min tidigare hund, så till min stora glädje hittade jag då ett helt nytt täcke, som både är vattentätt och med reflexer på. Jag har aldrig använt det på min tidigare hund, men om jag känner mig själv rätt så tyckte jag säkert att det var dödsviktigt att inhandla just det där täcket vid just det tillfället *skrattar* Så typiskt mig.

Jag har inte orkat skriva på några dagar, har varit så trött. Tänkte ta några rader om träffen i Stockholm. Det var så himla roligt att få se Tyras syskon och se hur stora dom blivit. Där kan man ju verkligen säga att dom blivit större, men Tyra är som en fjärt i rymden i jämförelse med dom. Hon är så liten, så liten, men brorsan Miilo slår nog rekord i att vara stor tror jag, men söt som en sockerbit helt klart. Maria gick igenom lite vad som behövs i spårgrenen i bruks. Sen gick vi ut och la ett varsitt spår. Tyra förstod inte till en början riktigt utan tittade på mig i vanlig ordning och väntade på instruktion ( bekväm tjej ) men någon hjälp fick hon inte, så hon fick fint lista ut vad hon skulle göra. Hon gick fint i spåret tyckte jag, häftig känsla att se att dom bara fattar vad dom ska gå efter, fast dom inte gjort det tidigare. Hon klev ur spåret några gånger men tog upp det fint igen. Jag tyckte det var superkul, men sen är ju meningen att man ska lägga ut pinnar i spåret som hon ska markera sen, men först ska vi spåra lite.

Sen gick vi igenom budföring och alla fick prova på. Måste säga att jag tyckte Tyra prestera över min förväntan, jag var helt övertygad om att hon skulle springa bort till dom andra istället för mellan mig och Maria, men hon skötte sig fint. När alla hade spårat och testat på budföring gick vi ner till en lydnadsplan och fikade lite och pratade hund såklart =) Gissa om jag var i mitt esse *skrattar* Hoppas att inte ni andra tyckte jag var för mycket pratkvarn, men jag kan inte rå för det, brinner ju för det här som den tvättäkta hundnörd jag är.

Tyra blev lite lätt upprörd då och då när hon inte fick leka med dom andra, hon låter ju inte så trevlig direkt och tror att folk skulle uppleva henne som arg, vilket hon absolut inte är. Jag måste träna på det där. Jag tackar igen för en trevlig eftermiddag och för alla tips och goda råd, dom är verkligen ovärderliga, hoppas vi kan ses snart igen. Både jag och Tyra var helt slut efter träffen i bilen hem och när vi väl kommit hem slocknade vi båda två, och gissa om vi sov gott sen =) Jaha, annars träningsmässigt har jag lagt grundpositionen på hyllan ett tag, tror det blir bäst så både för min del och för Tyras, så jag återkommer när vi tagit upp den träningen igen. Jag måste erkänna en sak, att när jag skaffade Varga var jag lite lätt lyckligt ovetandes och lärde in saker hit och dit och olika moment. Men nu med mer kött på benen så förstår jag ju hur värdefullt det kan vara att lära in korrekt från början och inte nöja sig med något för stunden som man sen måste lära om. Men just nu känns det som att jag skulle vilja vara lite lycklig i min egna lilla värld och bara lära in saker och inte vara petig, men jag vet att det lönar sig att ha tålamod. Är bara så tråkigt ibland med massa tålamod, eller vad säger ni? Ibland önskar man nästan att det fanns en knapp man kunde trycka på så var allt inlärt *skrattar* Det är lite typiskt mig, att får jag för mig något så vill jag helst att det ska vara fixat och klart, helst igår, något ni känner igen? Äh, jag får skärpa till mig bara, men det var så roligt att se hur duktiga alla Tyras syskon är. Tyra ligger hästlängder ifrån dom i kunskap och inlärning helt klart, men vi tar de lite sakta, tydligen både i inlärning och utveckling av kropp och storlek *skratt* Lägger upp lite mer kort från när Tyra leker med blandrasen Frasse. Emellanåt så låg dom ner och lekte, såg himla rolig ut. Hittade även två andra kort jag la upp. Det ena kortet sitter Tyra så fint, men när det är dags att ta ett till kan man riktigt se hur hon tänker att hon ska ta ett jätteskutt emot mig, jag ser allt bus i ögonen på henne, gör ni det? Roligt att se att hon kan se busig ut på ögonen och inte bara trött. Jaha, det här får räcka för den här gången. Godnatt och sovgott folket!

            

Av Camilla - 1 oktober 2009 08:56

Nu har jag laddat upp bilder från när vi var iväg till Öland på skördefesten. Jag längtar redan tillbaka. Kom med en bild från när Tyra leker med en annan blandis valp här hemma på fastlandet.                     

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards