Capa Tosta Big Bang

Alla inlägg den 8 oktober 2009

Av Camilla - 8 oktober 2009 19:25

Alltid lättare att skriva i nutid tycker jag =) Idag efter att jag jobbat klart så åkte jag och Tyra och hälsade på hemma hos en arbetskollega som hade en valp på besök. Valpen är en schäfer och heter Ebba och är ca 5 månader gammal. Tyra lekte på och tyckte det var jätte lajbans först, men Ebba var inte lika förtjust i Tyras framfusighet. Det var ett trevligt besök helt klart, solen sken och det kändes nästan som vår i luften. Töserna fick leka en stund och sen var det dags att dra vidare. Jag åkte ut till landet och la ett spår. Det fick ligga lite längre än mina tidigare spår och jag la in 3 vinklar. Tänkte jag skulle testa hur hon klarade det. Tyra var ytterligare lite mer taggad idag än igår när det var dags att börja spåra. Nu gick hon med lite mer säkerhet i spåret och tog alla vinklarna fin fint. Hon vet ju vad hon pysslar med helt klart, men vill få igång henne lite mer, men det kanske kommer allt eftersom. Tog kort idag igen, men dom får ni se senare, har inte orkat ladda in dom i datorn än. Blir väl en bildbomb kan jag tänka inom en snar framtid =) Imorgon är jag ledig, så himla underbart och mina planer är att jag ska spendera dagen med Tyra ute på landet efter lunch. Var upp till klubben ikväll och hämtade en till klöv så imorgon tänkte jag lägga 2 spår igen. Ska bli spännande och se hur det går. Är ju så himla roligt att spåra. Det är en ny träff inbokad i Stockholm med syskonskaran, så himla roligt! Den 23 oktober ska jag och Tyra åka upp till Sthlm och så ska vi spendera hela dagen där och spåra och umgås, gissa om jag längtar redan =) Nu känner jag att det är dags att krypa ner till kojs. Kikar in imorgon igen och berättar om hur spårandet gick. Sov så gott folket!

Av Camilla - 8 oktober 2009 19:15

För att jag själv ska kunna hålla lite koll på dagar hit och dit väljer jag att skriva 2 inlägg. Igår var det onsdag. Jag har jobbat en del och längtade efter att träna med Tyra. Jag har för stunden snöat in på det här med blodspår och gett mig den på att få Tyra att tycka det är roligt. Jag och Tyra drog iväg på morgonen till skogs och jag la 2 spår till Tyra. Innan jag la spåren fick hon leka med klöven och hon fick det där härliga i blicken, så jag hoppades att spårandet skulle funka bättre. Jag la ett rakt spår och ett spår med en vinkel på. Var lite osäker på om hon skulle fatta vinkeln men tänkte att jag måste ju testa. Spåren låg inte så länge, så var det dags för sele på och sen jobba inställning. Leken med klöven gav effekt på osäkerheten i Tyras spårande. Eller det är dumt att säga att hon är osäker, snarare för försiktigt. Hon tog spåret bra och jag tänkte, det får bära eller brista så körde vi det andra spåret också. Till min stora lycka så gick hon på fortare men jobbade fint. Nu får man inte tro att hon hade en snabb hastighet i spåret för det vore att ljuga, men från att ha haft snigelfart till iallafall sköldpaddefart så blev jag nöjd =) Sen kom den spännande stunden då hon var framme vid vinkeln. Blåste mycket igår men utan problem vek hon av direkt där vinkeln var och sen raka vägen in i mål. Jag blev så himla glad, duktiga tjejen helt klart, ska försöka jobba bort försiktigheten bara så börjar det likna något. Efter spårandet så var vi kvar i skogen men på ett annat håll, jag la ut lite godissök åt tjejen som hon jobbade fin fint med. Vi hade helt enkelt en toppen förmiddag i skogen. Hem och sova lite och innan jag gick till jobbet testade jag bakdelskontroll på pallen. Jag försöker klicka in henne på pallen eller man kanske ska säga försöker klicka upp henne på pallen. Tyra tycker att det räcker med att lägga nosen på pallen, annat trams är överkurs *skratt* Jag fortsätter med det en annan dag. Bilder från dagens spårande och skogsvistelse kommer en annan dag. Ha det gott!

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards