Capa Tosta Big Bang

Alla inlägg den 28 oktober 2009

Av Camilla - 28 oktober 2009 22:10

Idag har vi tränat pallen, apportbocken och lite fotposition. Imorse var Tyra heltaggad att träna, var roligt att se, hon såg hur busig ut som helst när pallen togs fram och hon kunde nästan inte bärga sig tills den stod på golvet förrän hon var uppe och markerade med sina tassar och snabbt titta på mig *skratt* Mattes duktiga tjej. Försökte testa en annan variant på apportbocken som jag körde med min tidigare hund, men Tyra verkade tycka det mest var larv och tog apporten i munnen istället och släppte den när jag sa tack tack. Duktig tjej, men jag märker på henne att hon vill utforska den lite, (läs tugga )när hon får den för sig själv. Men vi ska jobba på det med som jag skrev häromdagen. Jag vill inte ha en hund som tuggar på den eller tycker den är vrål äcklig och släpper den, snacka om kräsen matte va =). Tyra var själv idag en stund när jag var iväg till läkaren, gick bra där. Hur som helst så är det så skönt att veta att hon klarar att vara hemma utan problem, stor lättnad för min del kan jag säga. Sen åkte jag och besökte en hundaffär jag aldrig varit på förut. Kan ni tänka er, en hundaffär här i etuna som jag inte varit på =) Det är faktiskt sensation. Hur som helst så heter stället Eskilstuna Hundcenter och jag gillade butiken och mycket trevlig personal. Jag köpte en Kong till Tyra som hon fick köttbullar i sen när vi kom hem, hon har ju fått lite med mat idag för att magen ska få återhämta sig och nu verkar det vara lugna gatan igen, hoppas natten blir lugn. Kongen gick hem helt och hållet, Tyra jobbade med den en bra stund, blev lite frustrerad då och då när det inte gick som hon ville, men hon kämpade på. Bra huvudgympa det där, det kan jag varmt rekommendera. Nu ska jag krypa till kojs, skulle vilja ha en dag ute imorgon, men får se hur det känns då och vad det är för väder, men en sväng ut i skogen borde funka. Godnatt folket!

Av Camilla - 28 oktober 2009 10:15

Igår var mitt internet som bortblåst, därför kunde jag inte uppdatera bloggen som jag tänkt. Hur som helst så var jag och Tyra ute igår. Vi åkte upp till klubben och gick slingan och sen kom Pernilla med Torsten och Majsan. Tyra och Torsten lekte hejvillt =) Man kan inte tro att Torsten är 3 månader yngre än Tyra när man tittar på hans storlek. Jag tror att Torsten kommer bli en stor kille när han blir stor =) Jag kan stolt meddela att Tyra nu sätter båda tassarna på pallen, jippiii =) Trägen vinner, måste ta lite pauser ibland bara. Jag tränade lite igår innan Pillan dök upp. Jag tränade kommandot Stå med Tyra, funkar riktigt bra, så det är roligt att se, långt ifrån färdig slipat så klart, men ändå en bra bit på väg. Testade apportbocken igen, och hon tar den i munnen, men det är inget hon älskar direkt, så jag måste nog tänka om lite där, men har en plan. Jag vill inte ha en hund som tar den i munnen som hon ska men sen spottar ut den pga att den är så äcklig, det har man sett på många tävlingar, så det måste jag träna på. Jag passade på att ta en massa kort igår så nu blir det lite av en bildbomb. Tyra drack ju en del vatten igår i alla dessa vattenpölar som finns ute och det resulterade i en himla dålig mage för hennes del så det har blivit en hel del vändor ut i natt, stackars lilltjejen. Jag kan bli lite för orolig när det kommer till Tyra. Lite överbeskyddande nästan för att jag inte vill att något ska hända henne. Men hon är pigg och busig och dricker bra, så jag hetsar inte iväg till någon veterinär än. Hon får fasta lite idag, så magen får lugna sig lite. Jag må vara larvig men ibland kan jag bli så hiskeligt orolig och rädd att något ska hända henne, tror att det sitter i från min förra hund också iof, men man vill ju att ens livskamrat ska må bra =) Nä, slutskrivet för den här gången. Ha en bra dag allihopa!

                      

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards