Capa Tosta Big Bang

Alla inlägg den 4 oktober 2009

Av Camilla - 4 oktober 2009 19:54

Jag älskar att vara ledig, för då kan jag ägna mig åt det jag älskar mest, träna hund Glad Imorse packade jag träningsväskan och drog till skogs för att spåra. Jag och Pillan traskade iväg åt varsitt håll och la spår. Jag lade 2 korta, ett till Tyra och ett till Torsten ( tidigare Simba ). Pillan lade till Sigge, han är mer van så han fick ett längre och ett med vinklar. Sigge blir verkligen taggad och vet vad det är som i görningen. Tyra fick börja, hon tar spåret men är ytterst försiktig och jag upplever henne som osäker, nästan som att hon tycker det är en otäck lukt hon har att göra med. Hon tog sig ändå från punkt A till punkt B. Sen var det Torstens tur, det gick fin fint, väldigt nogrann i starten vid själva "startplattan". Han är ju superduktig för att bara vara 4 månader. Man tycker nästan att han är äldre eftersom han har vuxit till sig sådant, men skenet bedrar. Sen var det Sigges tur, och jösses, där är det inte tal om några tveksamheter inte, han vet vad han pysslar med, bra jobbat Sixten! Vi åkte vidare en bit till och la ett varsitt person spår. Det är Tyra mycket säkrare i, något nochalant till själva uppgiften dock eftersom hon stannar för att äta blåbär och gräs, men hon har ett helt annat beteende i personspåret än blodspåret. Jobbar bättre i personspåret tycker jag, men jag ger mig inte med blodspåret, bara att jobba vidare. Det gick ju galant för Sixten i personspåret med, känns som att så länge han får spåra är han nöjd Glad Styrde sen kosan till Bruks och tog en fika, åt kanelbullar som Pillan bakat, smaskens! Tog en promis i slingan där det dök upp en liten sötnos helt plötsligt från ingenstans. Där traskar vi fram och både jag och Pillan känner att det är en hund för mycket och sen inser vi ju att det är den här lilla dansk svenska gårdshunden eller jack russeln som gjort oss sällskap. Efter ett tag vek den av tillbaka, hoppas den hittade hem/sin matte eller husse igen. Hög tid för vila så vi åkte hem och åt lite och tog det lugnt, Tyra sov som en stock. Åkte upp till Odlaren en stund på kvällen, gick den korta slingan där och Pillan var med, med sina 3. Jag är ju som jag är, men jag älskar att se hundar springa fritt och leka, ser så härligt ut tycker jag. Hade möte med tidningskomitten och vi gick igenom lite inför nästan tidning som ska tryckas. Hemma igen, så kände jag att jag ville testa något nytt för att få Tyra att äta fodret. Jag blötlade det och det gick hem, Tyra åt bra, hoppas det funkar imorgon igen Cool Nu sover min lilla tjej efter en arbetsam dag med mycket bus och lek. Jag fick en klöv av Maria uppe på klubben och väntar en till som jag får på torsdag. Tur att man har snälla klubbmedlemmar som kan hjälpa en med saker och ting, tusen tack tjejer! Nu ska jag nog själv kryp ner till kojs och jag misstänker att jag kommer möta John Blund ganska snart. Hoppas det är fint väder imorgon igen, då blir det nog lite spår på förmiddagen innan det är dags att pallra sig til jobbet igen. Godnatt allihopa sov så gott!

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards