Capa Tosta Big Bang

Alla inlägg den 13 oktober 2009

Av Camilla - 13 oktober 2009 19:57

Jag har varit urusel på att uppdatera den senaste tiden, ber om ursäkt för det =) Har haft lite för många järn i elden. Jag som lovade bildbomb och allt, men jag har för mycket kort för tillfället, måste gallra lite och gå igenom och se vad jag har sen kommer det en uppladdning med kort. Jag kör en liten sammanfattning vad som hänt. I lördags var jag med Pillan till skogs med hennes Sigge. Vi träffade en jätte trevlig domare där som hette Arne och Pillan och Sigge gjorde sitt första anlagsprov och blev godkända. Sigge flög fram i spåret som han inte gjort något annat i sitt liv och precis som att han var född till att spåra. Stort Grattis till Pillan, superkul! Tänk om Sigge kunde ge lite hastighet till min Tyra, det vore något. På eftermiddagen åkte jag och Tyra ut till landet och var i skogen där, tycker hon är så duktig på att lyssna och komma när jag ropar. Söndagen bar det av till Strängnäs, Pillan skulle tävla med Majsan, men det gick mindre bra. Majsan har ju haft problem till och från och mådde inte så bra i söndags så Pillan var tvungen att bryta. Tror man måste se det hela för att kunna förstå hur det ser ut, men tänk er en hund komma i full karutta på inkallning och tvärnita för att kissa? Nja, måste ses helt klart. Men jag håller verkligen mina tummar för att Majsan får börja må bra någon gång, hon har inte haft det så lätt genom åren, det är hennes tur nu att få må bra. Var flera andra där från min klubb som skulle tävla, så himla roligt! Stort Grattis till Lena med Fido, som klarade ett första pris i lydnadsklass 2. Det förstapriset är ni helt klart värda, stor kram till er!


I måndags drog jag till skogs med Tyra för att spåra. Jag hade ju skrutit till Pillan om hur "snabb" Tyra blivit och att hon avancerat till sköldpaddsfart. Det resulterar givetvis i att Tyra står still och sen börjar äta lite lingon för att sen försöka imitera Tjuren Ferdinand, tror ni Pillan fick sig ett gott skratt? Hur som helst så om jag berömmer Tyra i spåret blir hon mer taggad och ökar farten lite. Man skulle kunna se det som såhär,att när jag inte berömmer går hon så sakta att hon skulle kunna välta omkull om det kom en vindpust *skrattar* Och om jag berömmer så tar hon sig frammåt och skulle även klara en vindpust, de ni =) Äh, jag ger mig inte, ska fortsätta spåra helt klart, så himla kul!


Idag har det inte hänt speciellt mycket i Tyras liv. Vi var till svärmor igår och Tyra fick äta morötter. Ingen bra ide kunde vi konstatera idag. Stackars gumman har varit så dålig i magen och kräkts flera gånger, stackars liten. Men nu verkar hon må bättre och har ätit sitt foder. Jag har bytt foder till Tyra, och hittills har hon ätit det med god aptit. Hon gillar helt enkelt inte eukanuban. Kul att sitta med en nästan full 15kg säck valpfoder nu då. Det löser sig, finns alltid någon som behöver. Jag köpte en liten provsäck Standart och hon äter det som sagt utan problem och jag hoppas att hon fortsätter så.


Imorgon jobbar jag återigen men har inplanerat att träna på eftermiddagen, det ser jag fram emot, hoppas på hyffsat fint väder bara. Ha det bäst gott folk och sköt om er!

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards