Capa Tosta Big Bang

Alla inlägg den 2 oktober 2009

Av Camilla - 2 oktober 2009 16:39

Jag läser ju en rad olika böcker lite då och då, brukar sällan sträckläsa böckerna, utan där jag känner att jag behöver information för stunden. Läser många gamla böcker men även nyare. Jag har 2 favoriter för stunden jag jag läser och det är Med sikte på 10an av Niina och Kenth Svartberg och Lydnadsboken av Memea Mohlin. Läser även en till kom jag på nu av Memea Mohlin som heter Från uppmärksam valp till tjänstvillig hund. Om man vill tävla så skulle jag varmt rekommendera de första 2 böckerna jag nämner. Sen finns det ju givetvis en mängd andra bra böcker, Kontaktkontraktet är en favorit den med, den handlar mycket om att bygga upp kontakt med din hund och hur viktigt det är. Sen finns ju youtube, det var faktiskt Pillan som fick mig att inse att det faktiskt finns massa bra klipp där man kan ta hjälp av. Det senaste klippet fick jag tips om av Maria, handlar om klicker och denna bakdelskontroll som jag kämpat med. Det klippet var ju hur bra som helst, tack igen Maria för det. Jag tycker mycket om att läsa men det bästa sättet för min del är att se någon annan utföra momentet eller det jag undrar över. Därför var det som självaste julafton för min del när jag träffade alla i Stockholm i tisdags och fick råd och tips. Saken är den också att man måste våga fråga folk man träffar på t ex klubben. Jag är väldigt frågvis, men väldigt blyg också, så det är ingen vidare bra kombination, men vill man något riktigt mycket så får jag bita i det sura äpplet och ta mod till mig. Jag är extra taggad nu till träning igen, men antar att det är för att Tyra och jag inte hunnit träna på några dagar nu. Ibland är det bra att ta en paus i det man gör. Dessutom har jag bestämt mig för att vila från grundpositionen ju och hittade igårkväll i en bok ett annat moment jag tänkte ta mig an. Får se hur det går, återkommer =) Jag hittade en bild på Tyra när hon är liten plutt, visst är hon liten där? Hon är visserligen liten fortfarande men i en annan bemärkelse. Jag saknar min lilla skrutta som är iväg med husse för att tråkiga jag måste jobba. Ha det så bra allihopa och trevlig helg!

  

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards