Capa Tosta Big Bang

Alla inlägg den 20 oktober 2009

Av Camilla - 20 oktober 2009 19:49

Vet ni vad som hände idag? Något helt magiskt för min del iallafall. Jag tog fram pallen och tänkte testa om Tyra skulle försöka lista ut vad jag ville. Jag hade godis och klicker i högsta hand, då händer det. Tyra lägger nosen på pallen återigen och jag tänkte jaha, samma visa en gång till. Men ack vad jag bedrog mig. Nästa försök krafsade hon med tassen på pallen och till slut la hon upp tassen på pallen. Helt otroligt, jag blev så glad att det fick bli en puss attack från mattes sida =) Jag valde att sluta när det fungerade som bäst, men idag så förstod hon att tassen på pallen betyder klick och godis. Snacka om genombrott *skrattar* Men det är ju inte slut än, hon har börjat förstå lite mer vad jag vill med själva fotpositionen. Vågar knappt säga det, men jag tror att det börjar släppa lite nu, jag hoppas och önskar det iallafall. Idag när jag sa fot, så kom hon och satte sig brevid min vänstra sida och tittade upp på mig med sina mörka ögon. Kan mycket möjligt varit en tillfällighet, men det struntar jag i, så himla skönt att se att hon försöker. Och i och med att hon försöker så tänker hon ju, och det är det jag vill komma åt. Hon ska vilja tänka själv och tycka det är kul och jobba på. Jag tog en del kort förra torsdagen när jag och Hanna var i skogen med hundarna. Tyvärr har det blivit lite dålig kvalite på korten med fula ögon, men dom får duga ändå. Ett kort är på Tyra och hennes super snälla hundvakt Richard när dom busar ihop. Tyra tycker verkligen om sin extra husse =) Känns bra, för då vet jag att hon kan vara hos honom utan problem. Eftersom jag lyckats bli sjuk igen, så är det lugnt här hemma för Tyras del. Körde ju lite lätt imorse som slutade i stor framgång =) men mer än så orkar jag inte för stunden. Det slog mig idag, kanske hel dum tanke, men eftersom jag blivit sjuk efter svininfluensa vaccinet jag fått så undrar jag lite lätt om det kan smitta till andra djur än grisar? Ja, ja snacka om off topic nu.


Annars är det ok med lilltjejen. Hade kontakt med veterinär häromdagen för jag tycker att Tyras juver blivit större, men veterinären tyckte jag skulle avvakta. Hon verkar inte ha någon mjölkproduktion iallafall, dom är lite svullna bara, så än är det ingen fara, men ville kolla ändå, som den tvättäkta hönsmamman jag är. Hon är mitt allt, och med risk för att vara partisk nu, men tror jag är Tyras allt med =) Iallafall när det kommer till att vilja flörta in sig och ligga i sängen och mysa, hmmmm undrar varför jag är poppis då *skrattar*


Måste även berätta att äntligen har felet hittats på stackars Majken, så nu håller jag tummarna att det kan medicineras och att hon kan få börja må bra. Hon är ju en supersöt raring lilla Majken och värd att må bra.


Dags att krypa ner i sängen, återkommer om det dyker upp mer framsteg imorgon =) Godnatt alles!

                  

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards