Capa Tosta Big Bang

Direktlänk till inlägg 28 oktober 2009

Kong

Av Camilla - 28 oktober 2009 22:10

Idag har vi tränat pallen, apportbocken och lite fotposition. Imorse var Tyra heltaggad att träna, var roligt att se, hon såg hur busig ut som helst när pallen togs fram och hon kunde nästan inte bärga sig tills den stod på golvet förrän hon var uppe och markerade med sina tassar och snabbt titta på mig *skratt* Mattes duktiga tjej. Försökte testa en annan variant på apportbocken som jag körde med min tidigare hund, men Tyra verkade tycka det mest var larv och tog apporten i munnen istället och släppte den när jag sa tack tack. Duktig tjej, men jag märker på henne att hon vill utforska den lite, (läs tugga )när hon får den för sig själv. Men vi ska jobba på det med som jag skrev häromdagen. Jag vill inte ha en hund som tuggar på den eller tycker den är vrål äcklig och släpper den, snacka om kräsen matte va =). Tyra var själv idag en stund när jag var iväg till läkaren, gick bra där. Hur som helst så är det så skönt att veta att hon klarar att vara hemma utan problem, stor lättnad för min del kan jag säga. Sen åkte jag och besökte en hundaffär jag aldrig varit på förut. Kan ni tänka er, en hundaffär här i etuna som jag inte varit på =) Det är faktiskt sensation. Hur som helst så heter stället Eskilstuna Hundcenter och jag gillade butiken och mycket trevlig personal. Jag köpte en Kong till Tyra som hon fick köttbullar i sen när vi kom hem, hon har ju fått lite med mat idag för att magen ska få återhämta sig och nu verkar det vara lugna gatan igen, hoppas natten blir lugn. Kongen gick hem helt och hållet, Tyra jobbade med den en bra stund, blev lite frustrerad då och då när det inte gick som hon ville, men hon kämpade på. Bra huvudgympa det där, det kan jag varmt rekommendera. Nu ska jag krypa till kojs, skulle vilja ha en dag ute imorgon, men får se hur det känns då och vad det är för väder, men en sväng ut i skogen borde funka. Godnatt folket!

 
 
jennie

jennie

28 oktober 2009 23:23

Vad skoj att höra att du "godkänner" min favvoaffär.
Funderar också på en kong till Gemmis. Hon har en sån godisboll, den älskar hon att jobba med.
Skoj att läsa om era dagar! Kramkram

http://nenniese.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 5 februari 2023 11:43

Goddag allihopa!   Känns som evigheter sen jag var härinne på bloggen för att uppdatera om vad som händer i Ayshas och mitt liv men även hennes vänners liv. Ni får ha överseende med att det tar ett tag att komma in i skrivandet igen och hur allt ...

Av Camilla - 13 februari 2017 17:41


I lördags var det dags igen för oss att prova på att tävla, jag var nervös och Aysha kunde inte för sin värld förstå vad vi skulle upp så tidigt för och ut i kylan dessutom, fy vad kallt det var, -11 hemma. Jag åkte till tävlingen med samma inställni...

Av Camilla - 8 februari 2017 19:02

Nu har det gått några dagar sen lördag 4 februari då rasklubben hade sitt årliga årsmöte. Jag beslutade tidigt under 2016 att jag från och med 2017 skulle ta paus från klubbarbete och avgå från samtliga mina uppdrag jag hade i klubben. Kände att det ...

Av Camilla - 7 februari 2017 17:36

Nu står klockan varje dag på 14.40, alla dagar i veckan och om året, men just idag, den 7 februari 2011 betydde kl. 14.40 vårt sista farväl och Tyras sista andetag togs. Jag saknar verkligen Tyra vissa dagar, men är så otroligt lyckligt lottad att ha...

Av Camilla - 6 februari 2017 17:21


Alltså jag svävar fortfarande på små moln efter gårdagens debut i Startklass i lydnad. Jag var så galet nervös men försökte peppa mig själv i att Aysha och jag är faktiskt ett team, så det hänger inte bara på henne med andra ord, utan jag måste ju fu...

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards