Capa Tosta Big Bang

Direktlänk till inlägg 20 november 2009

Ny energi

Av Camilla - 20 november 2009 10:56

Wow säger jag bara, det känns ungefär som att jag druckit en träningsenergidryck. Jag var upp på klubben igår och tränade med Tyra. Hade fått lite tips på hur jag skulle kunna ändra mitt träningssätt. Det var så underbart för det funkade verkligen! Svettig blev jag tusen gånger om, men det var det värt. Tyra har en förmåga att när hon tycker det blir lite för höga krav eller hon inte vet hur hon ska lösa situationen så löser hon det på sitt eget vis. Det vill säga, springer runt, som en liten greyhound och tycker det är superkul att använda matte som studsbräda då och då. Tyra är en smart donna, hennes intelligens ska man verkligen inte underskatta. Hon kan se så söt och oskuldsfull ut när hon tittar på en med sina otroligt mörka fina ögon, men bakom dom lurar en listig liten ligist *skrattar*


Igår när jag var färdig med träningen så sov Tyra resten av kvällen, så hon använde verkligen sitt huvud i det vi tränade. Det gjorde jag med så min hjärna kändes alldeles varm så jag låg och slumrade framför tv redan vid halv nio tiden =)


Idag for jag iväg upp till klubben igen. Och tycker att dagens träning var lyckad. Idag använde hon all den frustrationen på att hon inte fick som hon ville till att göra "rätt", ( det jag ville ) istället för att flippa ur med sin lekdans. Efter en antal sega ligg så blev hon lite småsur på mig eftersom hon gick bet på den roliga bollen jag hade, så la hon sig nästa gång snabbt och bestämt och med båda armbågarna i marken. Och som belöning fick hon ju leka med bollen =) Riktigt lyckad träning helt klart. Ikväll ska Tyra och jag på kalas, min bror fyller år och vi är bjudna =) Ska bli intressant och se hur Tyra sköter sig, tror ni hon norpar tårtan? *skrattar* En sak är säker iallafall, hon skulle bra gärna vilja. Ha en trevlig helg gott folk!

 
 
Ingen bild

Pernilla L

20 november 2009 17:41

En liten tårtbit kan hon väl få när hon tränat så hårt.
Va ambitiösa ni är. Lycka till med träningen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 5 februari 2023 11:43

Goddag allihopa!   Känns som evigheter sen jag var härinne på bloggen för att uppdatera om vad som händer i Ayshas och mitt liv men även hennes vänners liv. Ni får ha överseende med att det tar ett tag att komma in i skrivandet igen och hur allt ...

Av Camilla - 13 februari 2017 17:41


I lördags var det dags igen för oss att prova på att tävla, jag var nervös och Aysha kunde inte för sin värld förstå vad vi skulle upp så tidigt för och ut i kylan dessutom, fy vad kallt det var, -11 hemma. Jag åkte till tävlingen med samma inställni...

Av Camilla - 8 februari 2017 19:02

Nu har det gått några dagar sen lördag 4 februari då rasklubben hade sitt årliga årsmöte. Jag beslutade tidigt under 2016 att jag från och med 2017 skulle ta paus från klubbarbete och avgå från samtliga mina uppdrag jag hade i klubben. Kände att det ...

Av Camilla - 7 februari 2017 17:36

Nu står klockan varje dag på 14.40, alla dagar i veckan och om året, men just idag, den 7 februari 2011 betydde kl. 14.40 vårt sista farväl och Tyras sista andetag togs. Jag saknar verkligen Tyra vissa dagar, men är så otroligt lyckligt lottad att ha...

Av Camilla - 6 februari 2017 17:21


Alltså jag svävar fortfarande på små moln efter gårdagens debut i Startklass i lydnad. Jag var så galet nervös men försökte peppa mig själv i att Aysha och jag är faktiskt ett team, så det hänger inte bara på henne med andra ord, utan jag måste ju fu...

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards