Capa Tosta Big Bang

Direktlänk till inlägg 25 april 2010

Dåligt med uppdateringar

Av Camilla - 25 april 2010 11:27

Jag har lagt av mig när det kommer till skrivandet på bloggen känner jag. Händer inte så otroligt mycket just nu. Jag försöker få över Tyra på ett friskfoder, men det går inte så överdrivet bra. Det enda fodret hon verkligen gillat hittills är ju Hills i/d. Jag testade att ge henne Hills Sensitive Stomach men det var inget hon stoppade i sig. Vet inte riktigt hur jag ska göra med det där, men om hon nu enbart tänker äta Hills i/d får hon väl göra det, fast det kostar skjortan. Men jag har inte gett upp än, ska testa ett annat foder.


Annars är min lilla höna frisk och kry. Vi tränar på i sakta mak det som vi fått i läxa av Memea och det går riktigt bra. Om man skulle hitta dom rätta knapparna på Tyra så skulle allt gå så mkt fortare, men återigen, man ska inte ha bråttom =) Tyra älskar att träna och är heltaggad, däremot kan hon få för sig då och då och ta ut all sin energi på helt andra saker under ett träningspass än själva träningen. Hon är ett riktigt energiknippe min lilla tös och det älskar jag.


Jag tog lite kort i veckan när vi var ut till Sundbyholm. Det finns som en stor udde man kan gå runt och där på ett ställe tänkte inte Tyra sig riktigt för och helt plötsligt hade hon gjort ett 2 meters hopp ut i vattnet. Tror ni hon blev snopen? *skrattar* Hon kom lika fort upp igen och så ruskade hon av sig vattnet och blängde på mig som att det var mitt fel. Ajabaja sa jag till Tyra, inte hoppa efter ankan.....Tror inte hon gör om det.


Hoppas ni alla haft en skön helg och idag är det ju underbart väder så det är dags att bege sig ut i det fina. Ha det så bra alles!!!

 
 
Martina&Leon

Martina&Leon

25 april 2010 19:44

Har du provat att ge henne fäskfoder? det ska ju vara bra för känsliga magar och brukar vara väldigt uppsakattat, även hos de mest kräsna vovvar!

Ha det fint!

http://www.luckybrownlion.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 5 februari 2023 11:43

Goddag allihopa!   Känns som evigheter sen jag var härinne på bloggen för att uppdatera om vad som händer i Ayshas och mitt liv men även hennes vänners liv. Ni får ha överseende med att det tar ett tag att komma in i skrivandet igen och hur allt ...

Av Camilla - 13 februari 2017 17:41


I lördags var det dags igen för oss att prova på att tävla, jag var nervös och Aysha kunde inte för sin värld förstå vad vi skulle upp så tidigt för och ut i kylan dessutom, fy vad kallt det var, -11 hemma. Jag åkte till tävlingen med samma inställni...

Av Camilla - 8 februari 2017 19:02

Nu har det gått några dagar sen lördag 4 februari då rasklubben hade sitt årliga årsmöte. Jag beslutade tidigt under 2016 att jag från och med 2017 skulle ta paus från klubbarbete och avgå från samtliga mina uppdrag jag hade i klubben. Kände att det ...

Av Camilla - 7 februari 2017 17:36

Nu står klockan varje dag på 14.40, alla dagar i veckan och om året, men just idag, den 7 februari 2011 betydde kl. 14.40 vårt sista farväl och Tyras sista andetag togs. Jag saknar verkligen Tyra vissa dagar, men är så otroligt lyckligt lottad att ha...

Av Camilla - 6 februari 2017 17:21


Alltså jag svävar fortfarande på små moln efter gårdagens debut i Startklass i lydnad. Jag var så galet nervös men försökte peppa mig själv i att Aysha och jag är faktiskt ett team, så det hänger inte bara på henne med andra ord, utan jag måste ju fu...

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards