Capa Tosta Big Bang

Alla inlägg den 3 november 2010

Av Camilla - 3 november 2010 18:34

Var ut till landet en sväng på eftermiddagen. Det är så synd att det blir mörkt så fort nu när vi ställt om klockan, var så skönt ute för när vi kom ut slutade det både regna och blåsa. Vi gick in till mommo och fikade. Tyra ligger så fint på sin plats och idag sa mommo när hon tittade på Tyra: " Men Tyra du är ju som en liten människa"   


Sen var vi ute i friska luften, Tyra bekantade sig med en uggla som står vid ett träd. Ingen riktigt uggla såklart, men Tyra tyckte den var intressant helt plötsligt.


Sen tränade vi lite, jag ställde upp konerna och tränade rutan. Gick riktigt bra faktiskt! Tränade apport vilket också går bra om jag kastar den. Tyra springer gärna ut och hämtar den och lämnar den till mig, men vet att jag tränar i fel ände, ajabaja mig *skratt* Måste backa bandet och träna Lk1 apport men så mkt roligare att kasta =) Vi körde lite fot också men Tyra var inte med på noterna där, blev distraherad av allt annat, hon har ju en hel gård att hålla koll på. Matte borde veta bättre än att hålla på och träna när man måste se till att allt sköter sig *skrattar*


När mörkret tog över helt så gick vi in till mamma och pappa. Jag drack en kopp te med farsan och sen satt jag vid deras dator och tittade på gamla kort, så himla roligt! Tyra misstyckte inte för hon försökte krypa upp i pappas knä hela tiden för att gosa. När hon inte var halvvägs ihans knä satte hon sig med ryggen mot men på hans fötter så han kunde klappa henne =) Det är typiskt Tyra, hon vill alltid sitta så hon känner närheten.


Väl hemma igen blev det kvällsmat och sen valde Tyra att sova, hon blev trött av vårt tränande, eller blev hon trött efter att ha pratat med ugglan? *skrattar*


  Full rulle, flygande amstaff på ingång =)     Tyra har rymt till vedbon för att stjäla ved och tugga i sig =)   Tyra i full färd att ge sig på den där attans krattan som brukar röra sig okontrollerat. Så hon passar på nu när den verkar vara stilla =)     Var det någon som sa något?   Tyra i sitt rätta jag, flyger fram på tomten =)   Hörru ugglan, ville du något eller?   Gruppfoto på Tyras nya vän Ugglan och henne *skratt*   Hmmm, bäst att kolla in den noga....   Pussa lite också...   Något som händer därborta???     Men Tyra väljer att fortsätta konversationen med sin Uggla =)

Tyra gör sitt bästa för att likna sin nya vän, hur tycker ni att det går? =)  

Av Camilla - 3 november 2010 08:32

När jag skulle köpa hund var jag så nervös, hade fått någon bild av att uppfödare var odödliga *skratt* Nä inte riktigt så, men eftersom jag aldrig köpt hund av en seriös uppfödare så var jag nervös över hur det gick till och om jag skulle bli godkänd =)


Jag hade ingen som helst tanke då på hur mycket positivt det förde med sig att köpa hund av seriös uppfödare. Det var inte bara älskade Tyra jag fick utan även ett enormt stöd och en större än störst stor kunskapsbank hos min uppfödare och sist men absolut inte minst, den härliga kontakt jag har med Tyras syskons ägare. Jag fick inte bara Tyra in i mitt liv utan en hel drös med nya fina vänner. Jag är så glad och tacksam över detta. Är så roligt att kunna bolla tankar och ideer, få höra hur hennes syskon gör i olika situationer och jämföra alla deras olikheter och likheter.


Vill alltså börja denna dag med att TACKA alla underbara människor som följde med Tyra in i mitt liv. Ni betyder mycket för mig och är så roligt att ha fått kontakt med fler som är lika galna i hund som jag =)


Ha en bra dag allihopa!  

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards