Capa Tosta Big Bang

Alla inlägg den 8 november 2010

Av Camilla - 8 november 2010 20:59

Idag åkte jag och Tyra upp till storstan för att träffa Maria ( Tyras uppfödare ) och valparna som finns kvar hemma. Det är 2 söta killar som heter Poppis och Rhino. Vi började med att ta en promis med Tjabban ( Tyras storebror ) och Tyra. Sen kom vi fram till en fin hage som vi släppte syskonen i så dom fick busa. Tyra kan minsann vara snabb av sig, men fick nog allt en bra motståndare i Tjabban =)


Sen packade vi in oss i bilarna och åkte till Väsbys BK med Poppis, Rhino och Lupa som är Tyras mamma.


Tyra fick först träffa Poppis, en busig lite kille som är sötare än socker. Han tyckte Tyra var lite för bufflig så syrran fick fint vara i kopplet, men då passade lillbrorsan på och leka "du kan inte ta mig" *skrattar*


Sen fick Tyra träffa Rhino. Det är killen jag varit kär i sen dag 1 och sen jag såg honom. Det är något speciellt med honom och jag kan inte påstå att jag blev mindre kär i honom när jag träffade honom idag. Han tyckte att Tyra kunde hålla sig på behörigt avstånd och fick han välja ville han hellre sitta i Marias knä och njuta av hennes sällskap. =) Otroligt vilken fin kontakt valparna bjuder på! Men Rhinos samspel är ju något extra, så häftigt att se en sån liten valp jobba så fint med ögonkontakt och helt naturligt söka upp vänstersida och vilja gå brevid Maria. Jag tror starkt på den killen! Fast det är klart, Poppis med rätt ägare kommer kunna gå långt han med, för det verkar vara en kille som inte är bang för något =)


Sen fick Tyra hoppa in i bilen och så kom Lupa ut. Jag tror jag ska ta och lämna in Tyra hos Maria ett tag, för ni skulle sett vilken otrolig ögonkontakt Lupa bjöd på när dom jobbade ihop. Fotgåendet säger jag bara Wow, Wow och lite till Wow om. Lupa går precis så som man verkligen vill att en hund ska göra. Hon är jämn i sin gång och följer Marias sida så fint och tittar uppåt hela tiden. Hon sackar inte efter eller går framför utan hon håller samma position hela tiden, är så jämn och fin. Roligt att se dom två tillsammans! Verkligen något som peppar en själv!


Tack så mycket Maria för en toppen dag, så roligt att ses och få träffa Tyras syskon och mamma och även få prata hund, sånt är aldrig fel =)


  Poppis poserar =)   Maria och Poppis   Söta Poppis spanar på syrran   Poppis kan sitta fint och titta sådär extra sött på matte =)   Hur gullig får man vara på en skala? Nästa så han åkte med i väskan hem *skrattar*   Poppis   Poppis   Poppis leker med Tyra, så mkt roligare när syrran inte kommer någonstans =)   Poppis och Tyra   Poppis leker "du kan inte ta mig" med Tyra *skratt*   Poppis och Tyra   Fina fina Poppis!   Rhino, ja man finner inga ord, han höll också på att åka ner i väskan =)   Lätt att förstå att denna kille har stulit ens hjärta va? =)   Rhino sitter i Marias knä, där trivdes han bäst =)   Nöjd Rhino myser =)   Rhino   Svårt att se på kortet, jag är inte så van vid kameran än, men wow vilket steg denna kille har. Rhino går inte av för hackor, han svävar fram!   Tyra sitter bakom mig när jag tar kort och låter som aldrig förr, Rhino ser ut som han tänker att "är jag verkligen släkt med den där gapande sälen"? *skrattar*   Snygg Rhino, synd bara att fotografen inte var mer skärpt =)   Tyra surar över att matte inte är med henne, hålla på och gulla med dom där småbrorsorna, vad ska det vara bra för? *skrattar*   Rhino   Mattes surälskling =)   Rhino är väl bara för underbar!   Rhino är en kille som kan sitta med stil =)   Rhino busar med Maria   Rhino   Maria och Lupa, kolla in vilken fin kontakt Lupa bjuder på!   Som sagt, tror allt jag lämnar in Tyra hos Maria så kan jag gärna få hem en Tyra som går lika fint som sin mamma =)   Maria med mamma Lupa   Sån kontakt Lupa erbjuder hela tiden vill jag att Tyra ska göra. Det var inte så att Lupa gjorde det lite då och då utan HELA tiden!   Fina fina mamma Lupa!     mamma Lupa

Vackra mamma Lupa!  

Av Camilla - 8 november 2010 20:50

I fredags åkte jag och Tyra till Södertälje BK för att träffa Carola som äger Tyras syrra Lilo. Så himla roligt att ses och solen sken på oss en liten stund innan den hann gömma sig bakom träden. Carola var så snäll och visade lite hur man gör när man vill börja köra agility. Wow, vilken rolig sport säger jag bara! Och vad duktiga Carola och Lilo är! Tyra provade lite och hon var duktig tycker jag nog allt. Trodde hon skulle vara lite mer bang vid hindrena men fanns ingen feghet där inte =) Tyra fick lite spunk emellanåt och körde några hinder själv *skratt*


Tjejerna fick även busa, och roligt hade dom, så härligt att se syskonen rejsa runt och brottas =) Tusen tack Carola för en trevlig eftermiddag! Men måste även tillägga att vilken otroligt lydig hund Lilo är =) Fokus på matte Carola till max =) Tyra är lite mer av den kalibern att fullt ös medvetslös *skrattar* Det är verkligen roligt att se Carola och Lilo ihop, dom kommer gå långt ihop vad dom än må ta sig för =)


Här kommer lite kort:


  Systrarna sitter fint =)       Bus =)   Lilo viskar något hemligt i Tyras öra =)   Ännu mer bus =)     Carola med Lilo =)   Carola och Lilo visar hur det ska gå till =)   Carola och Lilo   Carola och Lilo är verkligen ett fint team =)   Ser ut som att syrrorna planerar fuffens =)   Vackra Lilo!   Lilo  

Lilo kollar in matte när hon bygger agilitybanan så det går rätt till =)

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards