Capa Tosta Big Bang

Alla inlägg den 25 november 2010

Av Camilla - 25 november 2010 20:40

Idag for vi till skogs och träffade Hanna med ZouZou. Tjejerna busade järnet och for fram i snön =) Härligt att se så lyckliga hundar och så roligt att dom leker så fint.


    Riktiga bustjejer i matchande täcken från Granngården =)   Ser ut som dom leker kurragömma *skratt* Tyra får blunda och räkna medans Zozzo får springa och gömma sig =)         Ser ut som dom står och skvallrar =)   Dålig bild, men cool för båda töserna är i luften =)     Reklambild för Granngården som säljer täcken för alla storlekar för toppen priser =)       Ser ut som att Zozzo skäller ut Tyra, något i stil med "Hör du inte vad jag säger" =)   Zozzo var verkligen glad över att se Tyra igen och det var givetvis ömsesidigt =)       Om Tyra kunde skratta tror jag hon skulle se ut såhär =)   Full fart framåt är tjejernas motto =)         Reklam bild igen ser det ut som =) Riktigt bra täcken och tänk att Tyras bara kostade 229 kr...   Kul bild, ser ut som att det är en hud, Tyras framdel och Zozzos bakdel =)       Tyra flyger fram i vanlig ordning *skratt*                   Tyra står och kollar in Zozzo...   Här syns det tydligt att min tjej börjar tycka att det räcker för kylan börjar ta över...min älskade lilla fryslort...   Tyra går till attack efter Zozzo efter att ha lurpassat på henne =)   Zozzo har stoppat huvudet i snön efter något intressant =)         Tyra visade tydligt när vi kom tillbaka till bilarna att det inte var bus längre utan hög tid att komma in i värmen...   Men hon kollar ändå in vad Zozzo gör, vill ju inte missa något =)  

Av Camilla - 25 november 2010 10:20

Eftersom Tyra har haft lite vajsing med sin kissblåsa ett tag började jag idag ge henne Crananidin. Det är en tablett som är jord av tranbärsjuice och som är bra för tikar som lätt får urinvägsinfektion. Som när dom är små så hör det inte till ovanligheterna att dom åker på en urinvägsinfektion och då kan man i förebyggande syfte ge Crananidin så hjälper det. Som Tyra har ju haft en massa urinvägsinfektioner, men sen i somras när hon åt tabletterna så mådde hon bättre. Om jag skulle skaffa en tikvalp igen, skulle jag ge den Crananidin från första dagen då den kom hem =) Tabletterna finns att köpa på djurklinik. Har inte sett dom på apoteket. Det som är bra med tabletterna också är att det är tuggtabletter så inte alls svårt att få i hunden =)


Det är kallt i Eskilstuna idag och blåser rätt rejält. Tyra är uttråkad, tycker vi ska hitta på en massa roliga äventyr, som alltid egentligen *skratt*


Vet ni vad jag går och grämer mig för, vet att det är helt stört, men jag ÅNGRAR mig så fruktansvärt mycket.


I midsommras ( jag är inte långsint *skratt* ) så rullade Tyra sig i något riktigt vidrigt och då hade hon på sig sitt rosa/röda halsband, inte det med vita hjärtan på utan det som mer såg ut som ett bilbälte. Det var helt insmetat i det där äckliga och vet ni vad jag gör? Jo, jag kastar det!!! För jag tänkte att jag kan köpa ett nytt istället för att hålla på och kladda med det som inte såg rosa/rött ut längre utan snarare bajsbrunt.


Men saken är den att det finns inte att få tag på, och det grämer mig så mycket för jag tyckte hon var så fin i det. Så typiskt, nu önskar jag att jag tvättat det iallafall. Men men, det är ju enbart ett i-lands problem, men fan dom kan också vara jobbiga *ler*


Tyra har gått över till sitt mera julhalsband, det som är rött med vita hjärtan på, hon är så söt i det =)


Igår fick jag fina kort av Maria, så ska försöka jobba vidare på hemsidan idag. När Tyra kommer och hoppar upp med frambenen på mig när jag sitter vid datorn försöker jag tala om för henne att det är hennes hemsida och att hon borde vara glad, men först tittar hon på mig sen tar hon sin söta lilla svarta nos och knuffar på mig. Med andra ord, hon skiter fullkomligt i hemsidor och bloggar, och konstigt vore väl det annars =)


Ha en bra dag idag allihopa, men jag vet en som har en extra bra dag idag och jag är så spänd över att få veta hur det gått och vilket val och ja, allt är jag spänd för. Men den som väntar på något gott sägs det ju.....

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards