Capa Tosta Big Bang

Alla inlägg den 18 november 2010

Av Camilla - 18 november 2010 11:15

Jag har ju hoppat på en utmaning som ska vara klar till på söndag. Har inte tränat på några dagar nu, men gjorde nya försök idag. Går för fort fram och är slarvig, men vi kör på. Måste vara roligt att träna hund också, för om jag börjar tänka petighet hela tiden så tappar jag lite sugen. Sen vet jag att det blir dubbelt jobb längre fram när jag resonerar så, men det får jag ta.





Som sagt, går för fort fram och ska jobba vidare på snabbheten i utförandet. Jag håller även på att träna in fot som jag slarvat med, ajabaja Camilla *skratt*


En snäll vän informerade mig om att det inte är önskvärt på tävling att hunden väljer en fotposition vid ett tillfälle och en annan vid ett annat. Som Tyra tycker om att göra den gamla svängen och komma runt mig, medans ibland väljer hon att komma in på rätt sida. Så nu försöker jag få damen att vilja komma in på rätt sida, vilket är den vänstra och vända där och komma in i fot. Men när jag ser klippet ser jag även ALLA jätte fel jag gör *suck* Blir trött på mig själv ibland.


Jag kan ju inte träna ett moment och sen låta henne gå in fel sväng de första gångerna och sen vilja ha henne på rätt sida de andra, och sen belönar jag när hon sitter för långt fram. Måste skärpa mig rejält med det där =)



Tyras vaccin har kommit, dom ringde igår från djurkliniken. Vi har bokat in de 3 första tillfällena som sprutan ska ges, för då måste det ske på klinik för att se hur Tyra reagerar. Sen kommer jag få ge henne sprutorna hemma =)


Jag hoppas verkligen att vaccinet ska funka på Tyra, för det är det ingen karens på och då får man tävla och sen dessutom är det bättre än att gå på kortison. En ampull kostar nätta 2495 kr och är på 10ml. När Tyra är uppe i sin dos som hon förmodligen kommer ligga på är det 1ml per månad, så en ampull räcker i snitt 10 månader så det funkar ju, men shit vad dyrt det är egentligen. Tur jag har Agria som ersätter det, kan inget annat än säga att Agria är ett jäkla bra försäkringsbolag!

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards