Capa Tosta Big Bang

Alla inlägg den 11 november 2010

Av Camilla - 11 november 2010 19:57

Idag har vi varit ute på landet och tränat. Jag testade att filma lite, har inte gjort det förut med min lilla kamera så gjorde det lite på skoj. En sak är säker att det är ingen höjdare att filma och träna hund samtidigt, blir så mkt fel =) Hur som helst så har jag nu laddat upp 2 st filmer på youtube som jag ska försöka få in här. Jag och Tyra tränar rutan och hon gör väl sitt jobb, men matte sköter sig inte med belöningen osv pga kameran *skratt*











Vi tränade även ställande och Tyra är riktigt duktig =) Vi körde lite apportering också =)


Av Camilla - 11 november 2010 10:34

Här kommer en hel drös med bilder från igår när vi var på landet och Tyra for runt i snön. Jag skrev ju igår att jag längtade till våren och att den snart är här =) Ser inte riktigt ut så på bilderna med Tyra men tittar man på mommos rosor kan man tro att våren är nära =) Tänk att dom har knopp fortfarande.


Vi går ju mot kallare tider, och inte mig emot egentligen eftersom vintern är en fin årstid om det kan hålla sig runt 5 minus bara. Men jag kom på imorse när jag tänkte på att det ändå vore skönt att kunna träna ute fast det är så kallt och mörkt. Då slog det mig att det finns ett ställe i ladan jag skulle kunna göra iordning, inte direkt varmt, men kan fixa ljus och vi skulle slippa snö och blåst, ska ut idag och kolla ur möjligheterna ser ut. Annars får jag kolla hur det ser ut i gamla stallet, där kan jag nog flytta på en del grejer och göra iordning med mattor så vi kan vara där och träna under tak och dessutom med lyse och vindstilla. Positivt tänkade kan man komma långt på =)


Här kommer bilderna:


  Tyra inspekterar nyplogade vägen =)   "Ska jag komma och ta dig matte?"   Mattes fina snövit =)   Tyra står och spanar på om mommos katt syns till =)   Mommos rosor ger inte upp i första taget <3     Mommo är så duktig med blommor, hon har verkligen gröna fingrar!     Testar kameran lite =)   Matte nu då? Vad ska vi göra nu då? =)   Lyckliga Tyra i snön =)     Mattes älskling!   bus, bus och återigen bus i snön   Tyra står och spanar på bilen som kommer åkandes på vägen..   Vackra skapelse, är så glad att hon är min!             Tyra gillar att springa upp här och stå och spana =)   Fort, fort, fort ska det gå =)         Tyra plockar gärna upp spåren som finns i snön och vill "jobba" utan matte, men spåra gör vi tillsammans. Jag är glad att än så länge kan jag bryta hennes spårande och hon kommer till mig =)     Tyra i språng upp till sin utkiksplats..   Vackra landet, mycket snö har dom fått där =)       Här kommer jag =) Tyra imiterar en hare i sitt språng =)   Jippiiii, bus och bara en tass i backen =)   Stod du där matte? Då kommer jag nog allt och tar dig =)   Tyra och ugglan pratar lite om top secret stuff så jag får inte vara med *skrattar*   Flygande Tyra på ingång =)   En av Tyras favoritsysselsättningar, att doppa huvudet i snön =)     Tyra hoppar på något i snön, precis som en räv =)   Fråga mig inte vad hon gör här =)  

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards