Capa Tosta Big Bang

Alla inlägg den 7 december 2010

Av Camilla - 7 december 2010 21:32

I förmiddags åkte jag och Tyra och träffade en tjej kompis och hennes hund. Vi gick en promenad och sen fick dom springa lösa i en fårhage men Tyra tyckte mest det var kallt. Hon gjorde några tappra försök att leka med den andra hunden, men han vara bara intresserad av att spåra i snön =)


Sen bjöd Anna på fika så Tyra fick träna på att vara inne och då när Ryan inte hade några spår att lukta på var han med på noterna när det kom till att busa. Men det fick dom inte, dom fick varsin filt att ligga på och ta det lugnt.


Sen åkte jag och Tyra ut till landet och var ute en stund, sen var mamma så gullig att hon lagt upp mat åt mig =) Hur lyxigt är inte det?! Så jag gick in till mommo och käkade där och pratade med henne. Tyra var trött men ville inte riktigt vara still på sin plats där hon alltid ligger så fint. Efter en stund förstod vi vad som var felet. Katten var utanför och talade om att det var dags för middag =)


När vi kom hem igen så somnade Tyra gott, mattes tjej.


Västerås Djurklinik ringde idag som avtalat, inget man behöver fundera över ens som sagt. Tyra ska inte äta atopica och hon ska inte få sitt vaccin imorgon som var bestämt från början utan dosen på kortisonet höjs till en hel tablett varannan dag. Jag ska åka dit iallafall den tid som vi hade för vaccinet så veterinären ( den underbara ) kan titta på henne och utslagen. Nu är det egentligen ingen veterinärtid Tyra har utan en sköterska som skulle ge vaccin, men som sagt, denna klinik är helt underbar och man känner verkligen att dom värnar om sina klienter.


Ett stort fång rosor till Västerås Djurklinik och en bamse kram till Katinka som engagerar sig så fint i min Tyra!


  Vinter på landet...   Ugglan var inte så pratglad idag, verkar ha gått i ide =)     Tyras ena öga verkar leva sitt eget liv *skratt*     Märks att det inte blåst något ute på ett tag när snön ligger kvar på flaggstångsknoppen =)   Där det stora fönstret är var mitt rum i många år då jag bodde hemma, bästa utsikten på natten med klar himmel och alla stjärnor =)   Ser nästan ut som att jag tänt en lampa som lyser på Tyra =)   Finnes: Litet gediget rödmålat hus med vita knutar. Morgonsol och kvällssol och fin utsikt. Något luftigt och bör ses *skratt*   Tyra tycker jag ska sluta med att ta en massa kort och masa mig in till mommo istället =)   Kom någon gång nu då, vi ska ju inte till mommo =)     Korten ligger fel, Tyra spårar på kortet nedanför, det är katten som gått där och jag hojtar till att spåra får hon inte göra själv därför tittar hon upp på mig såhär. Duktiga Tyra =)   Här spårar Tyra efter mommos katt...               

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards