Capa Tosta Big Bang

Alla inlägg den 15 december 2010

Av Camilla - 15 december 2010 19:32

Börjar faktiskt känna så, att jag borde bli veterinär, djursjukvårdare eller nåt i den stilen. Jag tillbringar mycket tid vid datorn och gör egna forskningar och samlar information. Kan tyckas lite fanatiskt men de 3 senaste veckorna har det ändå visat sig varit otroligt värdefullt alla timmar jag lagt ner.


För tre veckor sen lämnade jag in urinprov för att jag kände att det behövdes, när det inte visade något tecken på bakterier började min hjärna gnaga. Idag bad jag om ett blodprov. Verkade som att Tyra kände det på sig och ville inte lämna ifrån sig något blod. Sköterskan stack henne 2 gånger och fick ändå knappt ut något.


Jag bad om att få journalkopior under tiden jag väntade på blodprovssvaren. Några av proverna hade redan skrivits in då och jag såg direkt att det inte var så som jag ville. Vänta lite till och sen var allt klart och Katinka kom och pratade om läget. Hon tyckte att ett ultraljud så snart som möjligt var på sin plats och jag kan inte annat än hålla med. Hon är så rar så hon ringer och ordnar med tid på Strömsholm och tack vare det fick vi en redan imorgonbitti.


Jag råkade haspla ur mig att jag inte ville dit egentligen, men eftersom dom har den bästa utrustningen för att göra ultraljud så har jag inget val, det är ju viktigast att man förhoppningsvis finner svar på Tyras läge. Veterinären som gör ultraljudet ska inte ta det med mig utan med Katinka som sen ska ringa mig på eftermiddagen, tror ni jag kommer ha nerverna utanpå kroppen?


Fast jag kan ju alltid testa att dra ut journalkopiorna för att avläsa ultraljudet där, har ju läst några stycken. Tanken med att det ska gå via Katinka kom jag och Katinka överens om, känns bättre att prata med henne än med ett nytt ansikte.


Jag är ÖVERTYGAD om att man kommer finna för stora lymfknutor och överaktivitet i tarmen. Överaktivitet i tarmen betyder att den är inflammerad. Svaret får jag imorgon eftermiddag som sagt....


Jag berättade för Katinka om att jag bokat tid hos Kerstin Bergvall och hon tyckte det var helt rätt gjort. Hon skrev även en remiss till Kerstin så det blir mer sammansatt information om läget.


Ska börja trappa ner på kortisonet nu inför träffen med Kerstin. Tanken med det är ju att om Kerstin vill ta prover så blir dom felaktiga om Tyra käkar kortison. Tyra ska äta den andra medicinen till på måndag.


Ska även börja ge Tyra lagad mat, slut på torrfodret nu och jag tror inte Tyra tycker det är negativt =)


Idag när Tyra ställde sig på vågen så fick jag en chock!! Vågen visade först 24.1kg Kom in i besöksrummet och Tyra kissade på golvet nästan direkt av någon konstig anledning. Vi tyckte det var så konstigt med vikten så vi tog av täcket och gick ut och vägde henne igen, då vägde hon 23.5 kg, men det är fortfarande mycket med tanke på att hon ej ätit mer än vad hon gjort och dessutom kräkts en del. Men men, det har väl sin förklaring det också, Tyra kanske börjar bli en biffig tjej *skratt*


Jag ska nu sätta mig och börja skriva ner och få en översikt på alla ultraljud och alla blodprov osv osv, måste banne mig hitta svaren, vet att dom finns här, ser det bara inte.


Jag är säker på att Tyras hudsitatuation går hand i hand med magen. Finner vi lösningen till magen tror jag en del kan lösa sig med huden.


Så det var allt från oss denna gången......

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards