Capa Tosta Big Bang

Alla inlägg den 9 december 2010

Av Camilla - 9 december 2010 18:30

För en stund sen testade jag att lära in Vinka på Tyra. Jag har alltid tyckt att trix är tråkigt, men det är bra hjärngympa och tro mig, min tös behöver hjärngympa!


Saken är den att jag gjorde handtecken och sa bara vinka och efter 3 försök så förstod Tyra att hon skulle lyfta tassen. Hon är så jäkla smart min hund här hemma, men ibland kan skenet bedra *skrattar*


Tyra är otroligt snabbtänkt och med på noterna, svansen går hela tiden när vi jobbar, men inte som en propeller, men det syns att hon gillar att jobba. När hon koncentrerar sig har hon inte tid att vifta svans utan då är det full fokus på vad jag vill ha ut av henne.


Jag slutade när jag fått flera raka vinkningar på rad och sen busade vi lite. Tyra vill verkligen jobba så jag ska försöka att lägga ner mer energi på det ett tag nu. Skogsrejs i all ära, men hennes einstein hjärna behöver tömmas på energi *skratt*


Det jag tycker är lite roligt med henne också är att hon gärna vill se om hon kan komma undan i början av träningspasset med att köra några favoriter i repris, sitt, eller pussa matte jätte hårt i ansiktet *skratt*


Men när hon märker att det inte ger utdelning så ser man riktigt på henne hur hon börjar använda hjärnan för att hon så gärna vill ha den där foderkulan eller leksaken.


Hon blev lite för på leksaken ett tag så vi tränade att kunna sitta still med en ryckig leksak runt sig och hon klarade det galant, men det röck i henne några gånger *ler*


Jag längtar verkligen till nästa lördag, då blir det Nordiska Mästerskapen i Lydnad, hejja, hejja, hejja Sverige =) Nu kanske jag blir hängd och utbuad, men Finland är riktigt bra på det här med lydnad, men vet inte hur deras landslag ser ut inför NM. Roligt ska det bli iallafall att se alla duktiga kämpa om första placeringen! Ska bli roligt också att se om dom har några dubbelkommandon osv osv, men på den nivån existerar väl inte sånt *ler*



Av Camilla - 9 december 2010 09:11

Jag har haft min digitalkamera utlånad och igår när jag skulle ta ett kort på Tyra när hon låg och sov i sängen så insåg jag att det var svart vitt =) Coolt att jag haft min kamera lika länge som Tyra och inte insett att den inställningen finns. Bra att låna ut kamera ibland =)


Tyra har sovit som en stock hela natten, snart dags för frukost och sen ut i friska luften =) Slänger upp lite bilder på sovgrisen som kan det här med att sova med stil *ler*


Ha en bra dag alla!


    Ser så skönt ut =)

Jag kan föredra svartvita kort ibland, dom blir så otroligt fina, men det är klart, har man sånt här fint motiv kan det inte bli annat än fint =)  

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards