Capa Tosta Big Bang

Alla inlägg den 12 september 2012

Av Camilla - 12 september 2012 12:51

Imorse drog jag och Aysha till Meril för att bli tränade. Det är alltid lika inspirerande och givande att träffa Meril. Många gånger kan det nästan räcka med att jag ser Meril så inser jag vad jag borde göra annorlunda i min träning *skratt* Hon är så klok och resonerar så logiskt, något jag behöver mer av i mitt tänk, för många gånger tänker jag för mycket och krånglar till det.


Vi tränade frittfölj, jag har ju bara kört stegförflyttningar men nu gick vi istället och i min värld tänkte jag att ja Aysha följer väl med några steg innan hon börjar göra annat, men hon hängde på mig, visst lite dålig fart emellanåt och hamande lite efter, men är ändå nöjd över att hon inte började roa sig med annat efter 3-4 steg =) Så nu ska vi träna på att jag ska inte anpassa min hastighet efter henne utan hon ska ju haka på mig i den fart jag väljer att gå i och så ska jag försöka göra linförigheten/fria följet så roligt som möjligt.


Vi körde inkallning, där jag måste backa bandet och träna ingångarna. Det lustiga är att när jag ropar hit kommer hon i fin fart och stannar snett framför mig, medans om jag har lite avstånd och säger fot då kommer hon in vid min sida, så det ska jag träna på vidare så jag får till ingångarna.


Läggande under gång, lite lustigt, sa till Meril att det är något Aysha är ganska duktig på, jomen tjena, hon stod så fint när jag sa ligg *skratt* Så vi ska träna på ligg så det sitter mer ordentligt innan jag plockar in det i läggande under gång vid min sida.


Platsliggningen ska jag också träna på, men till en början på egen hand och se till att få stadgan.


Känns så roligt att vara igång och träna igen, och det är så nyttigt att gå och träna för någon såhär som vid det här laget vet hur jag fungerar och kan säga att gör si och gör så och sluta för jösse namn göra sådär *ler* Det jag uppskattar och värderar högt med Meril är att hon är ärlig, är något bra så säger hon det och då vet man att hon menar det, medans är det något jag behöver ändra på eller gör fel då berättar hon det, så oavsett hur träningen går så har man alltid utvecklats när man åker därifrån och det är guld värt i mina ögon.


Meril tränade mig och Tyra också och det är som sagt en hel del skillnad på Tyra och Aysha *skrattar* Aysha är betydligt lättare att träna och det är så otroligt skönt!


Jahapp, nu äre lite vila för damen, i eftermiddag ska vi iväg och träna på ett nytt ställe för första gången, ska bli roligt! Ska försöka att träna enbart störningsträning från och med nu, eftersom det är just det Aysha behöver jobba på, så är det, det vi ska träna på.


Frågade Meril om hur hon tyckte det här med att tävla och inte tävla och eftersom hon är en sån klok kvinna så lyssnar jag även på henne här, så någon tävling ska jag nog allt pallra mig ut på innan året är slut =)


       

Hahahaha ser ut som att Aysha står och blänger på Meril och tänker att sätt nu inte massa griller i min mattes huvud =)


     

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards