Capa Tosta Big Bang

Alla inlägg den 14 september 2012

Av Camilla - 14 september 2012 21:20

Jag och Liten Aysha tog lååång sovmorgon idag och sov till strax efter tio, så himla skönt. Båda var helt trötta efter gårdagen då vi var ute så mycket i det underbara vädret. Idag däremot regnade det och kändes riktigt urrigt, så det gjorde inget att det blev sovmorgon.


Åkte ut till landet och käkade lunch med pappa och sen åkte jag och träffade Hanna med ZoeZoe. När vi började gå spöregnade det inte och himlen såg nästan ut att börja spricka upp, men efter en stund så öppnade sig himlen på ett helt annat sätt och det kändes som att någon glömt vattenkranen på *skratt*


Jag sitter även ikväll och är alldeles varm inombords och var det även när vi var ute och gick för jag hade Aysha lös hela tiden och hon återkopplade till mig gång på gång oavsett var ZoeZoe var. Känns så otroligt bra att kunna ha henne lös och att hon inte sticker på vilt eller plockar upp spår så fort hon får chansen. Fina fina Aysha vad du är en underbar och fantastisk hund!!


Något som dock oroar mig är hennes enorma gräsätande, det är INTE normalt på långa vägar, hon blir liksom fixerad och gör inget annat än äter gräs om jag inte säger ifrån, tycker faktiskt man ser att hon till och med själv tycker det är jobbigt att behöva äta allt gräs. Nu kommer hon kräkas imorgonbitti igen och må riktigt dåligt, eller på söndag morgon, stackars gumman. Undrar vad det beror på, någon som varit med om något liknande eller har en tanke på vad det kan bero på?


Något som också gör mig så stolt är att Aysha var faktiskt mer vild än tam när hon kom till oss i slutet av November förra året och idag när vi efter vår promis gick in till mina föräldrar först så la hon sig i bädden som mamma tog fram som pappa köpt till henne och är låg hon så himla snällt. Hahaha ja först var hon tvungen att springa runt i alla rummen på nedervåningen och rulla sig på alla mammas mattor men det talar vi inte högt om *skrattar*


Jag och Hanna plockade massa svamp som jag gav till mommo, så vi gick in där också och då hade jag med en dyna som Aysha fick ligga på och där låg hon så fint medans jag och mommo rensade svampen och jag fikade innan jag åkte hem. Det som gör mig så glad och stolt är att Aysha finner sig så fint i situationer och jag tycker hon har utvecklats så fort ändå. Från att ha levt ett liv där hon gjort i stort sett det hon kännt för och styrt sin vardag, så idag när jag ber henne ligga på dynan när jag ska fika så ligger hon där helt snällt och bara anpassar sig.


Vet att många därute tycker att det är väl inget märkvärdigt, en hund ska lyda, och ja, klart att en hund måste ha regler som den ska följa, men det som gör mig så stolt är att Aysha utvecklats så fort med tanke på hur lång tid hon levt helt annorlunda.


Imorgon ska vi åka till Sthlm och sova hos Carro, för på söndagen är det Märsta och BPH som gäller för Aysha. Jag har aldrig varit på ett BPH så det ser jag fram emot och jag hoppas jag kommer ha lite mer klarhet i vad det är för något.


Nu tror jag allt jag ska krypa ner i sängen, Aysha har sovit som en stock sen vi kom in. Hon gick med sina viktmanschetter idag, och idag var det frambenens tur, såg ingen skillnad på hennes gång idag, tycker mig kunna se mer skillnad när hon har dom på bakbenen. Tycker det är jobbigt med stretchningen för rädslan att göra fel, men med tiden lär jag mig och blir mer säker hoppas jag.


Nepp, sängen var det ja, hoppas ni haft en fin dag allihopa!


       


Ja just ja, imorgon tävlar Tyras syster, Lilo, i Rallylydnads SM som går för första gången någonsin. Vi håller tummarna och tassarna hårt för Carola och Lilo, men även för det andra ekipaget som kvalat in som är amstaffekipage =) Så roligt att 2 amstaffs är med i Rallylydnads SM, hejja hejja hejja!! Håller även tummarna för Keo och Frodo som tävlar i WP i Finland, är Europa Mästerskapen om jag inte minns helt fel nu. Stort Lycka till till alla som har tävlingar i helgen =) 

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards