Capa Tosta Big Bang

Direktlänk till inlägg 17 september 2009

Blodspår

Av Camilla - 17 september 2009 13:07

Vilken morgon och förmiddag! Drog iväg tidigt ut i skogen för att lägga blodspår. Jag la 2 spår till Sigge och Pillan la till Majken och Simba och Tyra. Först ut var Majken, hon gick så försiktigt i spåret, men nosade på fint tyckte jag, Pillan delade inte samma mening =). Sen var det Tyras tur. Tyra var väldigt försiktig och jobbade på bra med nosen, men jag upplevde henne nästan som lite ängslig. Hon gick sakta men säkert framåt och följde spåret men när hon kom fram till spårslutet och insåg att det låg en klöv där visste hon inte riktigt först vad hon skulle tycka. Hon nosade lite på den skeptiskt men sen så ville hon helst bara ha den i munnen och inte ge den till matte. Med lite träning och fortsatt positivt jobb med Tyra kommer det nog funka rätt bra med spår. Sen var det Simbas tur, gick bra för honom, han använde nosen bra men tog en lite toalettpaus, nöden har ju ingen lag =) Hade han inte behövt uträtta behoven hade det varit raka vägen från start till spårslut för hans del, duktiga Simba! Sist ut var Sigge, han var så taggad, visste precis vad han skulle göra. Så himla duktig kille, tog vinklar och bloduppehåll utan minsta problem. Det dök till och med upp ett riktigt kadaverben i spåret som gömt sig i mossan som jag inte såg när jag la spåret och trots det kunde han fortsätta spåra. Dagens tiopoängare går till Sigge helt klart, bra jobbat killen! Sen for vi iväg och la ett till spår till Sigge som ska få ligga under dagen och som vi ska köra ikväll, så himla spännande! Jag tycker det är så roligt med spår, och Pillan kanske kan bli omvänd =) Alltid roligare när man är fler som hjälper till och som man kan träna tillsammans med. Sen gick vi en sväng i skogen med hundarna lösa, alla hundarna var lösa utan problem, så härligt att se! Tyra och Simba var ju absolut tvungna att hoppa ner i ett dike med vatten och lera, hur tror ni det ter sig på en vit hund? Vi fick åka hem och hoppa in i duschen direkt, men Tyra verkade tycka det var skönt. Nu sover min lilla raring som en stock, det har varit en händelserik förmiddag! Lägger upp kort efter morgonens bravader, titta och bli frestade till att köra spår, så himla roligt!

                          

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 5 februari 2023 11:43

Goddag allihopa!   Känns som evigheter sen jag var härinne på bloggen för att uppdatera om vad som händer i Ayshas och mitt liv men även hennes vänners liv. Ni får ha överseende med att det tar ett tag att komma in i skrivandet igen och hur allt ...

Av Camilla - 13 februari 2017 17:41


I lördags var det dags igen för oss att prova på att tävla, jag var nervös och Aysha kunde inte för sin värld förstå vad vi skulle upp så tidigt för och ut i kylan dessutom, fy vad kallt det var, -11 hemma. Jag åkte till tävlingen med samma inställni...

Av Camilla - 8 februari 2017 19:02

Nu har det gått några dagar sen lördag 4 februari då rasklubben hade sitt årliga årsmöte. Jag beslutade tidigt under 2016 att jag från och med 2017 skulle ta paus från klubbarbete och avgå från samtliga mina uppdrag jag hade i klubben. Kände att det ...

Av Camilla - 7 februari 2017 17:36

Nu står klockan varje dag på 14.40, alla dagar i veckan och om året, men just idag, den 7 februari 2011 betydde kl. 14.40 vårt sista farväl och Tyras sista andetag togs. Jag saknar verkligen Tyra vissa dagar, men är så otroligt lyckligt lottad att ha...

Av Camilla - 6 februari 2017 17:21


Alltså jag svävar fortfarande på små moln efter gårdagens debut i Startklass i lydnad. Jag var så galet nervös men försökte peppa mig själv i att Aysha och jag är faktiskt ett team, så det hänger inte bara på henne med andra ord, utan jag måste ju fu...

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards