Capa Tosta Big Bang

Direktlänk till inlägg 11 november 2009

Onsdag

Av Camilla - 11 november 2009 14:13

Idag har jag och Tyra varit till skogs. Jag la ett spår till henne. Nu var det ju ett tag sen hon spårade, så jag var väldigt nyfiken på hur det skulle gå. Man kan säga att det var som hennes första spår. Hon förstod inte sin uppgift och ville göra allt annat än spåra. Först verkade det toppen, för hon verkade så taggad, och de första metrarna så gick hon fint, sen var det som att hon fick hjärnsläpp och donade med det hon tyckte var mer meningsfullt. Men på slutet så kopplade hon på nosen igen och då gick hon fint raka vägen på slutet och tog klöven. Sen var det Torstens tur att spåra. Han är riktigt duktig tycker jag, så taggad, han vet precis vad han ska göra och tycker det är så roligt också, härligt att se! Sigge, fick gå ett kort spår han med, och det var precis som att han inte gör något annat på dagarna än spårar =) Duktiga killar! Tyra och Majsan fick leka lite innan vi styrde kosan hemmåt igen. Tyra orkade inte hänga på så hon la sig emellanåt för att vänta in Majsan, såg himla kul ut. Tyra ha ju rätt läggande då iallafall, snabbt och bakåt, ser fin fint ut, synd bara att hon inte är lika sugen på att göra ett sånt fint läggande när vi tränar. När vi kom hem så tränade jag lite fotposition och ligg, det går framåt, men sakta. Fast å andra sidan har jag inte bråttom någonstans. Tyra tycker för övrigt att antibiotikan är superäcklig. I förebyggande syfte spottar hon ut all korv hon får, utifall att det kanske ligger något i korven *skrattar* Hon är inte lätt lurad min unga dam. Men matar man på med korv så glömmer hon bort sig emellanåt, och det är då tabletten slinker ner. Önskar dom kunde göra all medicin god, så man slapp hålla på såhär. Det var allt för denna gången! Ha det bra gott folk!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 5 februari 2023 11:43

Goddag allihopa!   Känns som evigheter sen jag var härinne på bloggen för att uppdatera om vad som händer i Ayshas och mitt liv men även hennes vänners liv. Ni får ha överseende med att det tar ett tag att komma in i skrivandet igen och hur allt ...

Av Camilla - 13 februari 2017 17:41


I lördags var det dags igen för oss att prova på att tävla, jag var nervös och Aysha kunde inte för sin värld förstå vad vi skulle upp så tidigt för och ut i kylan dessutom, fy vad kallt det var, -11 hemma. Jag åkte till tävlingen med samma inställni...

Av Camilla - 8 februari 2017 19:02

Nu har det gått några dagar sen lördag 4 februari då rasklubben hade sitt årliga årsmöte. Jag beslutade tidigt under 2016 att jag från och med 2017 skulle ta paus från klubbarbete och avgå från samtliga mina uppdrag jag hade i klubben. Kände att det ...

Av Camilla - 7 februari 2017 17:36

Nu står klockan varje dag på 14.40, alla dagar i veckan och om året, men just idag, den 7 februari 2011 betydde kl. 14.40 vårt sista farväl och Tyras sista andetag togs. Jag saknar verkligen Tyra vissa dagar, men är så otroligt lyckligt lottad att ha...

Av Camilla - 6 februari 2017 17:21


Alltså jag svävar fortfarande på små moln efter gårdagens debut i Startklass i lydnad. Jag var så galet nervös men försökte peppa mig själv i att Aysha och jag är faktiskt ett team, så det hänger inte bara på henne med andra ord, utan jag måste ju fu...

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards