Capa Tosta Big Bang

Direktlänk till inlägg 20 december 2010

Brons till Svenska Landslaget!

Av Camilla - 20 december 2010 19:01

Vilken härlig helg jag haft! Helgen har bara inneburit hund i olika dess slag. På lördagen så åkte jag upp och tittade på Svenska landslaget som tävlade i lydnad i Nordiska Mästerskapet. Så häftigt att se de allra bästa tävla och det gör ju sitt att sitta på en läktare och titta, vilken stämning! Jag hade trevlig sällskap av Carola ( Lilos matte ) och Maria ( Tyras uppfödare ). Fick en present av Maria, som jag berättar om senare.


När vi satt där och tittade på de olika lagen som tävlade så hände en tråkig sak. När en av tjejerna från det svenska landslaget hade ställt sig i startposition så händer något med ljudanläggningen och det smäller till. Lät nästan som ett skott och ljudet gjorde riktigt ont i öronen. Den stackars, stackars hunden blev ju självklart livrädd och försökte ta sig ut från planen där dom var. Ekipaget fick ta en paus för att försöka samla ihop sig, men det syntes långan väg att hunden inte tyckte det var någon vidare rolig ide det här med att springa runt och försöka prestera. Jag hoppas innerligt att hunden kommer över det så det inte blev befäst denna otäcka upplevelse.


Programmet var uppdelat på 2 dagar, så jag såg ju bara lördagens moment. Alltid lika härligt att se Mona med sin Alfred när dom tävlar. Mona utger ett sånt lugn när hon är inne på planen, hela henne kropp sänder ut lugn och det tycker jag ser så seriöst ut och proffesionellt.


Jag hann se prisutdelningens slut på söndagen och Sverige fick brons i Nordiska Mästerskapet! Stort Grattis till landslaget som kämpat så bra! Tycker faktiskt det är en skam att det inte uppmärksammas sånt här i svensk sport. En sak är säker, att jag ska verkligen försöka komma iväg och titta på när SM går nästa år, för det är enormt lärorikt att se!


Jag har pratat hela tiden om att det känns som att alla pusselbitarna finns när det kommer till Tyras situation men att det inte finns någon som kan lägga ihop dom till ett helt pussel. I lördags när jag kom hem så öppnade jag presenten jag fått av Maria. Vet ni vad det var? Såklart inte *ler* Men jag blev alldeles rörd av det. Jag fick ett pussel och det är en bild av Tyra när hon springer i maskrosorna. Tusen Tack Maria för det fina pusslet och för den fina tanken som ligger bakom. Nu hoppas vi att Kerstin Bergvall är en hejjare på att lägga pussel =) =)


  


    Norge tog guld, Finland silver, Sverige brons och Danmark kom 4a =)  



 
 
Ingen bild

Annag

20 december 2010 19:41

Det brukar vara hundsport på Eurosport 2!
Har sett flera roliga tävlingar! Agility och hopp mm.
Ps Tror att Tyras utslag försvinner om du Barfar!!!
Stor kram Anna g

 
Ingen bild

Maria

21 december 2010 10:31

Fick du reda på vart Maria köpt eler beställt pusslet ifrån?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 5 februari 2023 11:43

Goddag allihopa!   Känns som evigheter sen jag var härinne på bloggen för att uppdatera om vad som händer i Ayshas och mitt liv men även hennes vänners liv. Ni får ha överseende med att det tar ett tag att komma in i skrivandet igen och hur allt ...

Av Camilla - 13 februari 2017 17:41


I lördags var det dags igen för oss att prova på att tävla, jag var nervös och Aysha kunde inte för sin värld förstå vad vi skulle upp så tidigt för och ut i kylan dessutom, fy vad kallt det var, -11 hemma. Jag åkte till tävlingen med samma inställni...

Av Camilla - 8 februari 2017 19:02

Nu har det gått några dagar sen lördag 4 februari då rasklubben hade sitt årliga årsmöte. Jag beslutade tidigt under 2016 att jag från och med 2017 skulle ta paus från klubbarbete och avgå från samtliga mina uppdrag jag hade i klubben. Kände att det ...

Av Camilla - 7 februari 2017 17:36

Nu står klockan varje dag på 14.40, alla dagar i veckan och om året, men just idag, den 7 februari 2011 betydde kl. 14.40 vårt sista farväl och Tyras sista andetag togs. Jag saknar verkligen Tyra vissa dagar, men är så otroligt lyckligt lottad att ha...

Av Camilla - 6 februari 2017 17:21


Alltså jag svävar fortfarande på små moln efter gårdagens debut i Startklass i lydnad. Jag var så galet nervös men försökte peppa mig själv i att Aysha och jag är faktiskt ett team, så det hänger inte bara på henne med andra ord, utan jag måste ju fu...

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards