Capa Tosta Big Bang

Direktlänk till inlägg 31 december 2010

Nyårsafton 2010

Av Camilla - 31 december 2010 18:17

Idag är det nyårsafton, det smälls titt som tätt ute och jag är så glad över att Tyra inte verkar vara så rädd eller bli påverkad av smällarna. Jag och Tyra åkte till skogs tidigare, men tösen tyckte att det var lite för många minusgrader för att uppskatta att vara ute, så efter en halvtimme gav jag upp. Då hade hon sprungit som en galning flera gånger till bilen och sett sådär lycklig ut *skrattar* Jag tror att jag snart kan använda bilen som belönings sak för Tyras del *ler*


Sen har jag stått och lagat mat i timmar känns det som. Först till mig och Ronnie och sen till Tyra. Lite komiskt att det krävs mer kastruller till Tyra än till oss *ler* Tyra blir alltid lika mycket eld och lågor när det vankas mat numera, hon verkligen älskar hemalagat.


Nu ligger hon och sover fast fyrverkerierna går som på räls utanför, det är mattes tjej det.


Igår var vi till veterinären med Tyra. Hade haft tiden inbokad sen ett tag tillbaka så jag tänkte att vi åker dit och träffar Katinka så kan hon kolla av läget på Tyras hud och öron och tassar. Tyra blir alltid lika glad över att träffa Katinka, men inte lika glad över att vara på djurkliniken igen. Det första hon gjorde när vi kom in på rummet var att kissa fast hon var nyrastad.


Tyras öron har blivit bättre, hon är fortfarande röd men inte geggig och infekterad som tidigare, jag är övertygad om att Betnovaten har hjälpt bra. Tassarna mår fortfarande inte så bra. Huden är bättre när det kommer till de mest aggressiva utslagen som kommer i områden, hon får fortfarande nya utslag, men en här och en där, och det är inte lika allvarliga utslag har vi lärt oss vid det här laget. Däremot är utslagen vid vulvan och på insidan av låren eller vad det heter inte så fina, jag ska smörja där med en salva. Dom utslagen hade jag förhoppning om att dom inte skulle dyka upp något mer efter kastreringen, men det tar ju tid att bli av med alla hormoner i kroppen, så när allt sånt är ur världen kanske dom utslagen vid vulvan också försvinner.


Katinka berättar att hon sökt Kerstin Bergvall för att prata om Tyra inför vårt besök där i februari. Jag blev så glad över hennes fina engagemang. Kerstin var dock på semester men dom hade kommit överens om att höras av på tisdag när Kerstin är tillbaka. Katinka vill att även om hon skriver remiss och sammanfattar hela Tyras förlopp och även om journalhandlingar kommer med, vill hon att det ska bli så bra informationsmässigt som möjligt så då valt att ta det över telefon med Kerstin också. Jag är så glad och tacksam över att ha Katinka som huvudveterinär, hon är så mjuk och fin och brinner verkligen för sitt yrke. Önskar det fanns fler veterinärer som henne.


Fick höra den glädjande nyheten också att hon ska bli med amstaff igen *ler* Så då kommer vi ju ses även utanför djurkliniken då och då, det ska bli kul. Hon är verkligen en rätt ägare för en amstaff. Hon har ju haft det tidigare, och nu är det dags igen. Jag önskar henne lycka till med sin lilla familjemedlem!


Jag ligger som sagt efter med bilder fortfarande men dom kommer senare. Har ju lagt upp filmerna från Hundmässan, men har ju ett x antal bilder också, dom kommer gott folk =)


Här är lite bilder från idag:


  Tyras matlådor, dessa räcker i 2,5 dag. Någon som är avundsjuk på mig som får laga så mycket mat?      Mattes finaste tjej!     Tyra har pudrat nosen lite =)     Tyra springer hellre där det inte är lika mycket snö, blir inte lika kallt om ben och mage då =)   Sa du något matte?     Tyra i profil, ser ut som en gasell =)       Busfia!     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 5 februari 2023 11:43

Goddag allihopa!   Känns som evigheter sen jag var härinne på bloggen för att uppdatera om vad som händer i Ayshas och mitt liv men även hennes vänners liv. Ni får ha överseende med att det tar ett tag att komma in i skrivandet igen och hur allt ...

Av Camilla - 13 februari 2017 17:41


I lördags var det dags igen för oss att prova på att tävla, jag var nervös och Aysha kunde inte för sin värld förstå vad vi skulle upp så tidigt för och ut i kylan dessutom, fy vad kallt det var, -11 hemma. Jag åkte till tävlingen med samma inställni...

Av Camilla - 8 februari 2017 19:02

Nu har det gått några dagar sen lördag 4 februari då rasklubben hade sitt årliga årsmöte. Jag beslutade tidigt under 2016 att jag från och med 2017 skulle ta paus från klubbarbete och avgå från samtliga mina uppdrag jag hade i klubben. Kände att det ...

Av Camilla - 7 februari 2017 17:36

Nu står klockan varje dag på 14.40, alla dagar i veckan och om året, men just idag, den 7 februari 2011 betydde kl. 14.40 vårt sista farväl och Tyras sista andetag togs. Jag saknar verkligen Tyra vissa dagar, men är så otroligt lyckligt lottad att ha...

Av Camilla - 6 februari 2017 17:21


Alltså jag svävar fortfarande på små moln efter gårdagens debut i Startklass i lydnad. Jag var så galet nervös men försökte peppa mig själv i att Aysha och jag är faktiskt ett team, så det hänger inte bara på henne med andra ord, utan jag måste ju fu...

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards