Capa Tosta Big Bang

Direktlänk till inlägg 27 augusti 2011

His way, or NO way =)

Av Camilla - 27 augusti 2011 12:42

Igår kväll kom min andra hälft hem och med sig hade han sin följeslagare Astolf gammelman    Det är så roligt att se hur glad Astolf blir när han ser en, nu är det givetvis ett beteende de flesta hundar har så fort dom träffar en människa som pratar glatt till dom, men oavsett så värmer det gott i hjärtat att se en annan levande varelse bli så glad av att mötas igen.


Gammelmannen är en sjusovare men det passar mig bra för hade svårt att sova inatt så tog lång sovmorgon. Så mysigt att gå upp och hoppa ikläderna för att sen gå ut med Astolf på morgonrundan. 


En sak är säker och det är något man blir införstådd med råge på och det är att Astolf går sin egen väg och passar det inte för en annan så är det inte mycket man kan göra åt *skratt* Han är ju inte direkt en liten farbror denna herre utan landar runt ca 30-35kg skulle jag tro. Sen är han ju dessutom så kompakt i kroppen att det gör honom ännu starkare när han slår på en tvärnit och vägrar gå åt det håll jag tänkt att vi skulle gå.


Jag tycker att det är ett privilegium han har rätt till på ålderns höst, att bestämma promenadhastighet och vart vi ska gå så länge det inte spårar ur och han vill rejsa mitt i vägen, men tro mig, Astolf är ju av fin börd så som den sanna Greve eller Prins han är skulle han aldrig få för sig med sånna dumheter *fnissar*


Efter morgonrundan passade jag på att gå ner i djuraffären och handlade lite åt gammelmannen. Blev ett tuggben av märket som enbart är gjort av nöt, ett "tandborstben" och 4 grisöron och sen slutligen köpte jag 4 burkar av Royal Canins Intestinal. Det fodret är ju bra för hundar med känslig mage eller som har orolig mage. Nu är inte Astolf dålig i magen på något vis, men något han ligger inne med är enorma väderspänningar   så tänkte prova ge honom lite intestinal för det skadar ju inte på något vis. Eller jo, men i den bemärkelsen att han kanske vill ha det fodret i fortsättningen, men det finns ju som torrfoder också och är ju ett bra foder för mage och tarmar.


Nä, det här går inte, solen skiner i Eskilstuna idag så blir till att ge sig ut i det fina vädret.


Ha det gott mina vänner därute och jag önskar er en toppen dag!  

 
 
Ingen bild

Paula

27 augusti 2011 14:00

Greven har det nog superfint hos dig! :)
Vilken underbar bild du har högst upp nu!! Hoppas det är den du skickat in till portalen? :)

Camilla

27 augusti 2011 18:26

Paula, tack för dina fina ord som vanligt =) Det är inte den bilden jag skickat utan det är bilden hon står på bryggan jag skickat =) Håller med dig, älskar bilden som är header till bloggen just nu, känsla i den fast hon bara sitter och blickar ut över havet och horisonten.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 5 februari 2023 11:43

Goddag allihopa!   Känns som evigheter sen jag var härinne på bloggen för att uppdatera om vad som händer i Ayshas och mitt liv men även hennes vänners liv. Ni får ha överseende med att det tar ett tag att komma in i skrivandet igen och hur allt ...

Av Camilla - 13 februari 2017 17:41


I lördags var det dags igen för oss att prova på att tävla, jag var nervös och Aysha kunde inte för sin värld förstå vad vi skulle upp så tidigt för och ut i kylan dessutom, fy vad kallt det var, -11 hemma. Jag åkte till tävlingen med samma inställni...

Av Camilla - 8 februari 2017 19:02

Nu har det gått några dagar sen lördag 4 februari då rasklubben hade sitt årliga årsmöte. Jag beslutade tidigt under 2016 att jag från och med 2017 skulle ta paus från klubbarbete och avgå från samtliga mina uppdrag jag hade i klubben. Kände att det ...

Av Camilla - 7 februari 2017 17:36

Nu står klockan varje dag på 14.40, alla dagar i veckan och om året, men just idag, den 7 februari 2011 betydde kl. 14.40 vårt sista farväl och Tyras sista andetag togs. Jag saknar verkligen Tyra vissa dagar, men är så otroligt lyckligt lottad att ha...

Av Camilla - 6 februari 2017 17:21


Alltså jag svävar fortfarande på små moln efter gårdagens debut i Startklass i lydnad. Jag var så galet nervös men försökte peppa mig själv i att Aysha och jag är faktiskt ett team, så det hänger inte bara på henne med andra ord, utan jag måste ju fu...

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards