Capa Tosta Big Bang

Alla inlägg den 2 april 2011

Av Camilla - 2 april 2011 19:13

Idag på förmiddagen var vi ute i skogen och gick runt lite, jag gömde bollen några gånger så Rhino fick söka upp den, han är så duktig och börjar förstå att han ska söka åt den riktningen jag står mot. Vet inte vad det var med mig och Rhino idag, för när vi kom hem så åt vi lunch och sen sov vi i 2 timmar som stockar, var så skönt =) Sen busade vi lite och kände sen att det var dags att dra till landet. Otroligt vad varmt det var nu på eftermiddagen!


Jag gömde bollen några gånger och tappade även min mössa några gånger, och Rhino söker upp mina förlorade saker hela tiden, duktiga Rhino! Imorgon får han söka upp försvunna människor istället =)


Idag var hjortarna i hägnet, men längre bort, Rhino sniffade upp dom och såg att dom var där borta, men vi tränade på att kunna vara nära men ändå göra annat och han sköter sig riktigt fint. Var ett tillfälle bara som jag tyckte han fick fel kroppspråk ( läs jakt ) när han rörde sig så då kallade jag in honom och han bröt direkt och kom till mig, wow, vad duktigt gjort! Ska jag vara ärlig så trodde jag nästan att han var helt inne i det han tänkte på så jag inte skulle finnas ens, men han kom direkt och det glädjer mig, det är ett gott tecken på att vår träning går åt rätt håll =)


Jag tror någonstans att det är viktigt att vara nära något som är förbjudet, men att man neutraliserar det hela på något vis genom att få vara nära men på rätt sätt. Nu svamlar jag lite, men jag förstår i mitt huvud vad jag menar och Rhino visar resultat på det och Tyra var ju en stjärna på att vara nära vilt och kunna stanna på kommando fast ett råddjur hoppade fram i flykt framför henne ca 5 meter ifrån.


Har haft en bra dag med min fina vän och jag köpte honom ett stort ben idag som han nu ligger och tuggar på. Lägger upp ett kort på när han utfört sin favorit syssla och det är att gräva efter sork =)



  Rhino söker efter bollen, han är så duktig =)



  Rhino är en sån snäll hund så han letar upp och hämtar det jag tappar hela tiden, min mössa =)


  Rhino har en förkärlek till bollar =)   Någon som vill pussas? =)   Knäppgök på ingång *skrattar*   Tycker Rhino har vuxit på den här tiden han varit hos mig, men det kanske bara är inbillning =)


  Vet inte om ni ser hjortarna därborta vid det röda huset? Det står några stycken där, men Rhino och jag håller på med vårt =)

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards