Capa Tosta Big Bang

Direktlänk till inlägg 29 mars 2012

Så kul!!

Av Camilla - 29 mars 2012 19:16

Idag hade jag och Aysha en spontan dejt med Hanna och ZouZou. Jag var på väg ut till min mormor för att hälsa på och så kollade jag med Hanna om hon hade tid att ses en sväng vilket hon hade. Jag kom lite tidigare dit där vi skulle ses, så först gick jag en uppvärmningspromis med Aysha på ca 15 minuter och sen efter det tränade vi och det var så kul!!


Jag tränade lite linförighet och fotposition och så tränade vi lite stå och hon förstod så fint och det gör mig så glaaad. Det är sån skillnad på att träna Aysha mot Tyra. Med Tyra var det som att hugga i sten varje gång vi skulle göra något, inte för att Tyra var svårlärd utan snarare en riktigt ifrågasättare och hon ville maska med allt och kolla om hon inte kunde få belöningen ändå osv.


Aysha älskar att samarbeta, hon är med mig direkt och det hänger bara på att jag ska få henne att förstå vad vi gör eftersom hon fortfarande kan ha lite svårt med det här att en handling kan resultera i belöning. I det stora hela förstår hon att erbjuder hon något så erbjuder jag något tillbaka, men om man går in lite på detaljer och lite för krångligt då tappar hon det vi gör och så kan hon se ut som en fågelholk, men det beror ju på att jag faller i mitt sätt att träna och vara tydlig. Det är så roligt att träna en hund som söker den här kontakten. Tyra älskade med att jobba och träna, men som sagt, där fick jag inget gratis alls, men med Aysha går det smidigare. Klart Aysha har sina sidor hon med och blir lite sur emellanåt, men inte alls på samma sätt, och jag får känslan ibland att hennes "sura" beror på lite överslagshandling pga att jag kräver saker av henne som hon inte förstår, så alltså återigen är det jag som är för otydlig.


Sen kom Hanna och ZouZou och Aysha blev eld och lågor. Vi släppte dom, men Aysha blev alldeles för på och ZouZou sa ifrån flera gånger utan att Aysha lyssnade så jag fick ta in henne till mig och lugna ner henne lite innan vi sen på nytt kunde släppa ihop dom och då gick det fint. Det som är så himla bra med dom 2 ihop är att dom håller inte på att knuffas eller brottas, dom springer brevid varandra bara så då funkar det att dom leker med tanke på Ayshas armbågar. Klart det kanske inte är så jätte super att dom springer hejvillt, men eftersom jag frågat om detta på Redog och fått klartecken så känner jag att hon måste få vara en glad sprallig hund också min lilla Loppa =)


Aysha gjorde ju sig illa förra veckan men detta hade läkt så fint så idag kände jag att det var okej att vara lös för hennes del, men efter halva promenaden hade såret gått upp igen så då fick jag koppla henne för ville inte att det skulle fläkas upp mera. Aysha var inte nöjd över den lösningen, men hon hade inte så mycket val, och dessutom blev det ju en superbra nedvarvning för hennes del =)


Jag tränade lite ute på landet häromdagen som jag glömt att lägga upp, inget märkvärdigt men en liten filmsnutt på när vi tränar lite fotposition. Jag har inte tittat på det förrän idag och insåg att oj vad jag belönar fel och oj vad hon sitter galet fel fast jag tror hon sitter rätt och ibland sitter hon ju inte ens *skratt* Något som jag däremot tycker är lite gulligt är precis i början då hon sätter sig i fot fast bakåfram, hahahahaha. Hon är inte så kinkig min donna, hon kan sitta fot på fel sida och vrida nacken ur led för att försöka få kontakt *ler*


Några bilder från Hannas och min promis idag också. Sen köpte jag en leksak till Aysha idag, jag tycker ju att Aysha är som en tvättbjörn och ser ut som en, så denna leksak tyckte jag passade henne fin fint *skrattar* Tänk att jag fann en tvättbjörnsleksak till henne =)


 

Tvättbjörnen till höger har dock lite stirrig blick =)


                 


Här kommer filmsnutten =)



 

 
 
Pierina, Cilla & Enzo

Pierina, Cilla & Enzo

30 mars 2012 08:27

Vad bra att hon får springleka iaf så hon kan fortsätta vara hund :)

En bekants bekant hunds leder är så illa att hon inte får springa alls :(

http://mixtomax.se/blogg

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 5 februari 2023 11:43

Goddag allihopa!   Känns som evigheter sen jag var härinne på bloggen för att uppdatera om vad som händer i Ayshas och mitt liv men även hennes vänners liv. Ni får ha överseende med att det tar ett tag att komma in i skrivandet igen och hur allt ...

Av Camilla - 13 februari 2017 17:41


I lördags var det dags igen för oss att prova på att tävla, jag var nervös och Aysha kunde inte för sin värld förstå vad vi skulle upp så tidigt för och ut i kylan dessutom, fy vad kallt det var, -11 hemma. Jag åkte till tävlingen med samma inställni...

Av Camilla - 8 februari 2017 19:02

Nu har det gått några dagar sen lördag 4 februari då rasklubben hade sitt årliga årsmöte. Jag beslutade tidigt under 2016 att jag från och med 2017 skulle ta paus från klubbarbete och avgå från samtliga mina uppdrag jag hade i klubben. Kände att det ...

Av Camilla - 7 februari 2017 17:36

Nu står klockan varje dag på 14.40, alla dagar i veckan och om året, men just idag, den 7 februari 2011 betydde kl. 14.40 vårt sista farväl och Tyras sista andetag togs. Jag saknar verkligen Tyra vissa dagar, men är så otroligt lyckligt lottad att ha...

Av Camilla - 6 februari 2017 17:21


Alltså jag svävar fortfarande på små moln efter gårdagens debut i Startklass i lydnad. Jag var så galet nervös men försökte peppa mig själv i att Aysha och jag är faktiskt ett team, så det hänger inte bara på henne med andra ord, utan jag måste ju fu...

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards