Capa Tosta Big Bang

Direktlänk till inlägg 11 september 2012

Förmiddagspasset

Av Camilla - 11 september 2012 12:43

Gick på långpromis men inne i stan på förmiddagen, hade flera hundmöten, men som jag passade på att utnyttja på det viset att jag körde lite rallymoment, var svårt tyckte Aysha, för hur ska man kunna sitta framför när man måste bryta blicken från den andra roliga kompisen som går förbi *ler*


Efter 4 hundar så reagerade hon som så att om jag gjorde något rallymoment stannade hon upp och tittade runt sig och såg sen förvånat på mig som att HALLÅ det kommer ju ingen hund nu jöh *skrattar*


Jag tror på det här konceptet, nu kanske folk kommer tycka jag är totalt knäpp som håller på såhär, men vad gör det, då har jag roat någon annan denna dag.


Vi gick hela shoppingstråket med alla affärer och så och Ayshas huvud gick som en propeller, men till slut orkade hon inte och började titta upp på mig istället då och då, och det belönades med köttbullar =)


Jag stannade upp på ett ställe vid en fontän och tränade rallymoment och ligga still tills jag sa annat. Aysha hade svårt för Alkisarna som satt uppradade och som visslade och tjoade på henne, hon tittade så nyfiket och viftade på svansen, vilket jag förstås förstår att hon gör, men nu var vi inte där för att pussas med alkisar utan träna rallylydnad med störning och det fick vi minsann.


Tyckte hon jobbade på riktigt bra och höll kontakten för det mesta och utförde det jag ville. Tränade även passivitet, men det har hon svårare för, erbjöd snabba lägganden där jag satt och så får hon ett visst ansiktsuttryck när hon bjuder in till att vilja jobba, ska se om jag kan filma det någon dag, för hon är så förbaskat söt när hon gör det, min lilla rävunge =)


Hon fick fint ha myror i brallan ett tag innan vi fortsatte vår promis hemåt. Vi passerade en herre som satt på en bänk som frågade vad Aysha var för ras och jag förklarade och han frågade om han fick hälsa på Aysha, jag varnade honom om att hon kan vara hoppig och intensiv, men det gjorde inget sa han. Men då gör Aysha som hon vanligast gör, nosar lite snabbt på hans hand och sen är hon färdig med honom, och han ville ju så gärna hälsa ordentligt märkte man, men hon tyckte att vi kunde gå vidare istället för att stå där =) Var roligt att se att hon som fått 5a på MHt för att hon är för intensiv inte alls är så i verkliga livet =)


När vi kom hem var hon trött och la sig och sov, i eftermiddag har jag en sak inplanerad som jag är lite nervös inför, men som jag berättar mer om ikväll när det är avklarat.





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 5 februari 2023 11:43

Goddag allihopa!   Känns som evigheter sen jag var härinne på bloggen för att uppdatera om vad som händer i Ayshas och mitt liv men även hennes vänners liv. Ni får ha överseende med att det tar ett tag att komma in i skrivandet igen och hur allt ...

Av Camilla - 13 februari 2017 17:41


I lördags var det dags igen för oss att prova på att tävla, jag var nervös och Aysha kunde inte för sin värld förstå vad vi skulle upp så tidigt för och ut i kylan dessutom, fy vad kallt det var, -11 hemma. Jag åkte till tävlingen med samma inställni...

Av Camilla - 8 februari 2017 19:02

Nu har det gått några dagar sen lördag 4 februari då rasklubben hade sitt årliga årsmöte. Jag beslutade tidigt under 2016 att jag från och med 2017 skulle ta paus från klubbarbete och avgå från samtliga mina uppdrag jag hade i klubben. Kände att det ...

Av Camilla - 7 februari 2017 17:36

Nu står klockan varje dag på 14.40, alla dagar i veckan och om året, men just idag, den 7 februari 2011 betydde kl. 14.40 vårt sista farväl och Tyras sista andetag togs. Jag saknar verkligen Tyra vissa dagar, men är så otroligt lyckligt lottad att ha...

Av Camilla - 6 februari 2017 17:21


Alltså jag svävar fortfarande på små moln efter gårdagens debut i Startklass i lydnad. Jag var så galet nervös men försökte peppa mig själv i att Aysha och jag är faktiskt ett team, så det hänger inte bara på henne med andra ord, utan jag måste ju fu...

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards