Capa Tosta Big Bang

Direktlänk till inlägg 18 september 2012

Storvinsten!!

Av Camilla - 18 september 2012 01:07

Idag ( måndag ) så var både jag och Aysha jätte trötta efter helgens bravader. Vi gick upp och käkade frukost men sen kröp vi till kojs igen och sov hela dagen =) Vi gick upp vid två igen och åkte ut till skogs och träffade Hanna och ZoeZoe. Helt underbart väder idag på eftermiddagen, solen värmde och det var varma vindar som blåste.


Vi gick en långpromenad på 2 timmar och Aysha var lös nästan hela promenaden. När vi gått i ca 30 minuter så ser jag hur hon längre fram luktar på något och inspekterar något, men det gör hon ju jämt och det kan vara vad som helst, allt från en pinne till en grässoppa =)


När vi kommer fram dit där hon inspekterat så inser jag att det inte var varken en pinne eller något annat utan en äcklig jäkla huggorm!!!! Fy vad rädd jag blev, dock låg den liksom helt utsträckt så jag tror inte Aysha var så pass nära så den kände sig hotad och ville bitas, för när jag och Hanna kom mer nära så la den sig i "jagskabitaallaibenetställning" och då skyndade vi därifrån så inte hundarna på nytt skulle intressera sig för den ringlande mardrömmen. Den var nästan helt kolsvart, men gick man tillräckligt nära såg man sicksack mönstret, jag ryser bara av att jag tänker på den och vad som kunde hänt om Aysha intresserat sig mer för den.


Vi gick vidare och det är här själva storvinsten kommer in =) Aysha plockar alltså upp 3 olika spår vid 3 olika tillfällen och blir helt blockerad av spårandet, det syns på henne, hon ser ut på ett visst sätt då. Jag har is i magen och tänker att nä nu ska jag inte ropa på henne, det får bära eller brista och jag sa till Hanna att nu fortsätter vi gå och hon får försvinna då om hon nu promt tänker vara så dum att vika av från flocken för ett sketet jäkla bambispår =)


Saken är den att hon bryter själv spårandet alla 3 gångerna och återkopplar till mig!!!! Kan ni fatta??!!!! Jag kunde knappt förstå det, jag som haft så otroliga problem med detta och fått ha långlina hela sommaren och halva våren pga detta och nu plockar hon upp 3 och avbryter 3 av sig själv och återkopplar till mig istället. Det kallar jag storvinst och jag svävar på moln fortfarande *skrattar*


Jag älskar denna hund så högt, hon har verkligen ett stort hjärta och en personlighet som vill utvecklas och jag utvecklas givetvis med henne. Jag har nog aldrig stött på en hund som kan förbrylla mig och förvåna mig så mycket och intensivt som Aysha gjort den senaste tiden, min älskade fina tvättbjörn!!


Jag hoppas vi fortsätter i den här riktningen =)


Jag hade tänkt tävla den 6 oktober i Tierp, men det kommer inte bli av, tur att jag inte anmält mig till tävlingen för jobbet ringde idag och jag måste jobba då så jag kan inte åka. Var riktigt synd då jag verkligen peppat mig själv till att tävla då och jag hade bestämt mig och hade tänkt anmäla som idag, men jobbet hann ringa först och tur i oturen så jag inte hann betala in och förlora dom pengarna. Får se när nästa tillfälle blir, vet inte riktigt än, då jag var så fokuserad på 6 oktober.


Här kommer lite bilder från idag =)


             

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 5 februari 2023 11:43

Goddag allihopa!   Känns som evigheter sen jag var härinne på bloggen för att uppdatera om vad som händer i Ayshas och mitt liv men även hennes vänners liv. Ni får ha överseende med att det tar ett tag att komma in i skrivandet igen och hur allt ...

Av Camilla - 13 februari 2017 17:41


I lördags var det dags igen för oss att prova på att tävla, jag var nervös och Aysha kunde inte för sin värld förstå vad vi skulle upp så tidigt för och ut i kylan dessutom, fy vad kallt det var, -11 hemma. Jag åkte till tävlingen med samma inställni...

Av Camilla - 8 februari 2017 19:02

Nu har det gått några dagar sen lördag 4 februari då rasklubben hade sitt årliga årsmöte. Jag beslutade tidigt under 2016 att jag från och med 2017 skulle ta paus från klubbarbete och avgå från samtliga mina uppdrag jag hade i klubben. Kände att det ...

Av Camilla - 7 februari 2017 17:36

Nu står klockan varje dag på 14.40, alla dagar i veckan och om året, men just idag, den 7 februari 2011 betydde kl. 14.40 vårt sista farväl och Tyras sista andetag togs. Jag saknar verkligen Tyra vissa dagar, men är så otroligt lyckligt lottad att ha...

Av Camilla - 6 februari 2017 17:21


Alltså jag svävar fortfarande på små moln efter gårdagens debut i Startklass i lydnad. Jag var så galet nervös men försökte peppa mig själv i att Aysha och jag är faktiskt ett team, så det hänger inte bara på henne med andra ord, utan jag måste ju fu...

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards