Capa Tosta Big Bang

Direktlänk till inlägg 20 september 2012

Veterinärbesök för påfyllning av vaccin

Av Camilla - 20 september 2012 21:37

Imorse åkte vi till Västerås jag och Liten Aysha =) Var dags för henne att fylla på med vaccin och rabiesvaccinet. Den här gången blev det rabies som ska hålla i 3 år innan nästa spruta. Tidigare när vi varit hos veterinären har Aysha varit uppe i varv och varit mer vild än tam.


Men den här gången så snosade hon av rummet och sen la hon sig vid mina fötter fast det var livat utanför vårt rum där vi satt. Jag är så imponerad av min tjej och så himla lycklig över att se hennes framsteg. Hon blev jätte glad förstås när sköterskorna och veterinären kom in och prata med henne, men var stilla när dom gav sprutan i nacken och sa inte ett ljud när dom stack henne. Nu känns det ju inte så mkt om jag förstått allt rätt när dom ger i nacken sådär i skinnet. Oavsett så är jag en stolt matte =)


Passade på att väga henne också, och tösen väger hela 28.2 kg på tom mage, jag förstår inte var all hennes vikt sitter för någon övervikt har hon inte. Hon är helt enkelt byggd av muskler min tjej =)


Tanken var att jag skulle åkt till Södertälje ikväll och tränat med Carola och Lilo och ifall några andra skulle dykt upp. Men det blev ändring i planeringen och jag fick åka och lämna Aysha till husse istället. Jag har jobb helg framför mig så då brukar hon vara med honom, men ursch vad jag tycker det blir jobbigare och jobbigare att inte ha henne hos mig. Nu älskar hon ju sin husse och mår bra med honom såklart, men jag vill ha henne hos mig iallafall *skratt*


Laddade upp ett videoklipp från mobilen, har ju laddat ner en app till den som är jätte smidig. Klippet är från en dag då vi var ute på landet och Aysha provlåg sin nya bädd som pappa köpt åt henne, tack snälla pappa =) Slänger även upp 2 bilder från när hon ligger riktigt skönt brevid spisen som det sprakar i efter att hon bökat runt i den och då ligger hon i den med stil *skrattar* Det andra kortet är från när vi var inne hos mommo och fikade =) Alltså vilka kontraster, från att ha varit ett totalt vilddjur till att ligga still fint på filten när min 90 åriga mormor går runt i köket. Aysha, du är bara för underbar och jag älskar dig så otroligt mycket!!



 


     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 5 februari 2023 11:43

Goddag allihopa!   Känns som evigheter sen jag var härinne på bloggen för att uppdatera om vad som händer i Ayshas och mitt liv men även hennes vänners liv. Ni får ha överseende med att det tar ett tag att komma in i skrivandet igen och hur allt ...

Av Camilla - 13 februari 2017 17:41


I lördags var det dags igen för oss att prova på att tävla, jag var nervös och Aysha kunde inte för sin värld förstå vad vi skulle upp så tidigt för och ut i kylan dessutom, fy vad kallt det var, -11 hemma. Jag åkte till tävlingen med samma inställni...

Av Camilla - 8 februari 2017 19:02

Nu har det gått några dagar sen lördag 4 februari då rasklubben hade sitt årliga årsmöte. Jag beslutade tidigt under 2016 att jag från och med 2017 skulle ta paus från klubbarbete och avgå från samtliga mina uppdrag jag hade i klubben. Kände att det ...

Av Camilla - 7 februari 2017 17:36

Nu står klockan varje dag på 14.40, alla dagar i veckan och om året, men just idag, den 7 februari 2011 betydde kl. 14.40 vårt sista farväl och Tyras sista andetag togs. Jag saknar verkligen Tyra vissa dagar, men är så otroligt lyckligt lottad att ha...

Av Camilla - 6 februari 2017 17:21


Alltså jag svävar fortfarande på små moln efter gårdagens debut i Startklass i lydnad. Jag var så galet nervös men försökte peppa mig själv i att Aysha och jag är faktiskt ett team, så det hänger inte bara på henne med andra ord, utan jag måste ju fu...

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards