Capa Tosta Big Bang

Alla inlägg den 9 juli 2009

Av Camilla - 9 juli 2009 19:34

Idag har det regnat hela dagen, men med tanke på hur mycket sol vi haft så gör det mig inte så mycket. Jag lovade kort igår, men min kamera har fått fnatt så vissa kort gick inte att ladda in i datorn, och jag är bland dom mest otekniska människorna på den här planeten. Så det fick bli kort ifrån när Tyra rejsar runt på Allvaret på Öland. Hon tyckte det var superkul och for fram som en virvelvind, tills hon stötte på en koblaja för första gången i sitt liv. Först smög hon fram som hon alltid brukar göra. Sen studsade hon kängurudansen några varv, tro mig, man skrattar så det gör ont i magen när hon sätter igång. Och sen var hon i hög färd att provsmaka denna delikata koblaja, men då fick matte bli vääääldigt rolig. Ja, som ni ser på korten så envisas Tyras ena öra att stå rakt upp, jag hoppas verkligen att det tar sitt förnuft till fånga och lägger sig ner. Jag lägger även upp ett kort på henne när hon ligger raklång på mage, snacka om vig donna =) Sådär kan hon ligga då och då, och vid detta tillfälle låg hon bara och njöt av solen.

 Jag tycker för övrigt att jag haft ostruktur i min träning, vill så många saker på en gång så nu måste jag försöka lägga upp en träningsplan. Jag skaffade en sån till min förra hund efter att ha testat typ allt på henne innan och hon var mest förvirrad och jag tyckte inte att hon lärde sig något. Inte så konstigt med en matte som var knäppgök och använde sin hund som testpilot. Nä, planeringsschema får det bli, där skriver jag ner vilka moment jag ska börja träna in och sen får jag fint hålla mig till dom tills dom sitter och sen går man vidare. Jag trivs med det upplägget iallafall. Jag har införskaffat en apportbock, men den tänker jag nog inte börja med riktigt än. Fast det är väldigt positivt att min Tyra tycker om att bära. När vi är ute gillar hon att bära pinnar i munnen om hon inte får ha kopplet som hon anser vara helt okej, fast frågar ni mig är det ett big NONO. Jag har ju fått boknoja nu igen, dom som känner mig vet att jag är helt galen i hundböcker av alla de slag. Idag har jag beställt två stycken, Från valp till tjänstvillig hund med Memea Mohlin och Med sikte på 10an med Niina och Kenth Svartberg. Hoppas dom kommer i början av nästa vecka =) Nähä, jag tackar för mig för den här gången. Ha det så bra allihopa!

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards