Capa Tosta Big Bang

Alla inlägg den 25 juli 2009

Teo

Av Camilla - 25 juli 2009 20:18

Eftersom jag jobbar hela helgen igen så har min sambo och Tyra åkt iväg. Det är så tomt när dom inte är hemma, men jag förstår att dom åker. Jag är inte så rolig att ha och göra med när jag jobbar mina långpass. Jag är inte så pratsugen och kommer mest hem för att sova för att sen orka jobba igen. Tur att man får livskvalité därimellan. Idag hade jag ett lyxpass och började inte jobba förrän 14. Så på förmiddagen åkte jag upp till hundklubben och träffade Pernilla och Sixten, Majken och lilla Teo. Han är ju bland det sötaste mitt öga skådat. Vilket riktigt litet charmtroll och så mjuk päls. Han var ju så liten också, men jag har gått och trott att min Tyra är så liten, men inser ju nu att hon är mycket större. Antar att hon känns liten fortfarande bara för att man kan bära henne, och ha henne i famnen. Får jag som jag vill, vill jag alltid kunna ha henne i famnen, det är ju så gosigt. När hon lägger upp sitt lilla huvud mot min hals och bara snusar. Åh, vad jag saknar henne, vem ska jag kvällsmysa med ikväll? Får ta igen det imorgonkväll helt enkelt. Tillbaka till Teo, tycker ni inte att han har fina färger? Jag gillar skarpt det bruna i honom och att han har vita tassar. Ser ut som ett riktigt litet busfrö och vassa valptänder har han också. Nu har Tyra precis blivit av med sina sylvassa så nu får Teo ta över den uppgiften. Jag tycker det är så roligt att Tyra bara är 12 veckor äldre än Teo. Då kommer jag och Pernilla kunna gå kurs ihop, det ska bli så roligt. Och så kommer vi kunna ge varann tips och råd i träningen. Det är halva nöjet tycker jag med att träna hund, när man har en vän som också delar samma intresse och som man kan träffa och träna tillsammans med. Sist jag var uppe i odlaren med Tyra hjälpte Pernilla mig med inkallningen. Hon höll i Tyra och så kallade jag in. Det är ju verkligen toppen! Det som också är en bonus är att både jag och Pernilla vill tävla. Nu är ju hon redan en rutinerad tävlingsmänniska eftersom hon tävlat med både Sixten och Majken, men om det går bra för oss båda kanske vi kan åka på tävlingar ihop också. Alltid roligt med trevlig sällskap och hejjarklack =) Grattis Pernilla till en superfin hund ( till, får jag ju tillägga, eftersom du redan har 2 ) Jag lägger upp en bild på den lilla stjärnan. Idag när vi var uppe i odlaren var även Eva där, hon är ordförande i hundklubben. Hon äger en riktig stor kille, tror det är en bullmastiff som heter Buster. Han är så vacker att titta på och så elegant när han rör sig trots sin storlek. Han och Majken busade runt. Jag älskar att se hundar busa med varandra, det är så härligt att se när hundar bara får vara hundar på något vis. Var en riktigt bra förmiddag. Nu är det dags att lägga sig, så man orkar upp och jobba sitt 13 timmars pass imorgon. Ha det bäst allihopa!

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards