Capa Tosta Big Bang

Alla inlägg den 18 februari 2010

Av Camilla - 18 februari 2010 21:30

Tyras födelsedag har innehållit saker hon älskar och saker hon helst skulle slippa =) Vi tog en långpromis imorse, skönt måste jag säga, men dagens största tistel går nog åt vägsalt, stackars Tyras små tassar. Från och med nu får man verkligen anpassa var man sätter sina fötter och tassar framöver. Jag tycker att snön kan ge sig nu, vi vill ha vår =) Hur som helst så när vi kom in så fick Tyra duscha, om hon hade fått bestämma hade hon låtit bli, men nöden har ingen lag trots att det är födelsedag och allt.


Vi skulle på hundkurs och Tyra behövde sig en dusch innan, fröken tyckte det var bäst så eftersom Tyra har löpt osv. Och eftersom Tyra hann torka ordentligt innan kursen så fick det minsann bli en liten uppfräschning. Härimellan har det bjudits på diverse gottisheter =) Inte för att Tyra bryr sig annat än att hon blir nöjd över att få så mycket gott, men matte mår ju bättre ( barnsligt jag vet ) när Tyra får extra gott på sin stora dag.


Packade träningsryggan och sen in i bilen för att bege oss till kursen. Dubbla täcken på Tyra eftersom det är allt annat än varmt ute och blåser det är det som det vore Istid. Kursen gick bra i det stora hela. Tyra började dock med att skälla ut en stor svart schäfer för noter. Hur i hela fridens namn kunde denna schäfer ens tänka tanken på att passera i närheten av där Tyra satt, så förolämpande *skrattar*


Vi gjorde inkallning och Tyra gjorde matte stolt, hon satt så fint och kom när jag ropade =) Hon blev lite intresserad av hunden som satt brevid, men när jag ropade kom hon på en gång. Mycket bra för mattes självförtroende *skrattar*


En bra lektion helt klart, men jag måste garanterat jobba mer på att Tyra ska kunna ta det lugnt bland andra hundar och olika miljöer. När vi jobbar har hon fin fokus på mig, men sitta och vara passiv, då förvandlas Tyra till minipolis.


Hemma igen är min lilla donna supertrött, fick en smaskig oxstrupe att tugga i sig för att sen somna som en stock och har sovit sen dess. Hon snarkar till och med.


Tyra är verkligen en riktigt fin hund på alla sätt och vis, jag kunde inte ha det bättre. Hon skämmer bort mig med kärlek och återigen kärlek och är en fin teamkamrat. Min känsla är att jag och Tyra kan gå långt, bara jag sköter mina kort rätt, för hon kan göra det möjligt att vi når dom mål jag satt upp. Tyra, jag älskar dig mer och mer för varje dag som går, fast för varje dag som går så känns det omöjligt att kunna älska dig mer =)


      

Av Camilla - 18 februari 2010 08:47

Stort GRATTIS till min söta lilla Tyra som fyller 1 år idag! Passar givetvis på att gratta alla syskonen, Cuma, Nova, Lilo, Diamon, Shelby, Miilo, Groso  


Tänk att min lilla huligan här hemma har blivit stora tjejen    Idag ska Tyra skämmas bort, mer än vanligt vill säga med massa gott och annat smarrigt att tugga på.


Ha en bra dag allihopa och jag vill passa på att tacka kennel Capatosta för min fina fina Tyra!


        

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21
22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards