Capa Tosta Big Bang

Alla inlägg den 5 februari 2010

Av Camilla - 5 februari 2010 20:45

Skön dag, har inte gjort så mycket alls. Vi packade in oss i bilen och åkte en sväng. Vi stannade på lite olika platser och Tyra fick springa runt och busa och så tränade jag inkallning. Jag måste säga att jag tycker Tyra är duktig på det. Men mycket är också tack vare denna leksak jag har som betyder allt för henne. Så fort hon kommer på inkallning så är det belöningen, att leka med den. Det är ingen leksak hon får ha för sig själv så det gäller att hålla i =) Den får hon bara ha tillsammans med mig, misstänker att det gör den ännu roligare =)


Nu vet jag ju givetvis inte riktigt hur hon skulle reagera om det kom andra hundar eller ett skuttande rådjur förbi, men när det kommer till fåglar och andra människor som störning så har det funkat superbra =)


Jag införskaffade en sån här trosa till min söta lilla fröken idag. Ni skulle sett hennes min, helt oslagbar och självklart hade jag inte kameran framme då. Jag satte på henne den och hon bara tittar på mig och ser helt slätstruken ut i hela ansiktet. Sen går hon till sin bädd och sätter sig ner och ser helt uppgiven ut *skrattar* Jag försökte tala sans med henne att det kan väl inte vara så farligt, men hon bara satt där och tittade på mig, såg nästan ut som en söt liten säl, så slät var hon =) Jag försökte övertala henne med att leka lite, men hur i hela fridens namn skulle hon kunna leka med den DÄR på sig?!!! Såg ut som hon tänkte det iallafall. Efter en stund tog jag bort den och då blev det annat ljud i skällan. Hon blöder inte så mycket nu så misstänker att fröken är på väg in i höglöpet inom en ytterst snar framtid.


Nu är lilltjejen trötter, är jobbigt att besöka nya platser. Jag ska nog följa hennes exempel och krypa ner i sängen. Ser så skönt ut där hon ligger i sin bädd, ser så rogivande ut. Tog lite kort idag, men e för trött att slänga upp dom nu. Antar att jag lyckas med en bildbomb under helgen istället =) Sovgott folket!

Av Camilla - 5 februari 2010 08:32

Kan ni tänka er, jag är ledig i 3 dagar nu. Känns helt overkligt, men helt underbart =) Tar det lite lugna såhär på morgonkvisten men sen ska jag och vilddjuret här hemma som snarare förvandlats till snuskdjuret bege oss ut. Är ju bra temperatur ute, så Tyra borde klara av att vara ute och busa. Jag tar med mig kameran för jag känner att det varit dåligt med bilder på ett tag nu. Och Tyra gör ju sig bäst på bild *skrattar*


Vad tror ni gott folk, jag ska försöka styra upp ett bra kort på Tyra när hon ser hyffsat normal ut? Det vill säga, hon ska inte grimasera eller fara runt som ett vitt sträck, snacka om utmaning *skrattar* Jag ska göra mitt yttersta för att det ska bli ett respektablet kort.


Igår var jag på hundkurs, var teori så Tyra fick inte följa med, men det spelar iof ingen roll för hon är ju portad ändå eftersom hon löper. Vi skulle prata om lugnande signaler men som den pratsamma grupp vi är så pratade vi om mycket annat också så vi hann inte med så mycket av själva grundämnet av lektionen. Jag vet inte hur andra känner, men jag fullkomligt älskar att sitta och snacka hund och höra hur andra upplever olika situationer osv. Det var en trevlig lektion. Nästa vecka kan inte jag gå på kursen, har annat inplanerat och Tyra lär ju löpa då fortfarande så hon hade ju ändå inte fått följa med. Lite tråkigt det där, för kursen har jag ju gått tidigare och vet vad den handlar om, men ville gå den med Tyra för att hon ska träna på att vara i grupp. Jahapp får se hur det blir med kastreringen, ska prata med dom på Strömsholm när vi ska dit och se hur dom ser på saker och ting.


Nä, här har jag inte tid att fastna nu, har ju en massa ledig tid att roa mig med. Hoppas ni alla får en bra helg!

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21
22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards