Capa Tosta Big Bang

Direktlänk till inlägg 5 februari 2010

Ursch och fy för trosa....

Av Camilla - 5 februari 2010 20:45

Skön dag, har inte gjort så mycket alls. Vi packade in oss i bilen och åkte en sväng. Vi stannade på lite olika platser och Tyra fick springa runt och busa och så tränade jag inkallning. Jag måste säga att jag tycker Tyra är duktig på det. Men mycket är också tack vare denna leksak jag har som betyder allt för henne. Så fort hon kommer på inkallning så är det belöningen, att leka med den. Det är ingen leksak hon får ha för sig själv så det gäller att hålla i =) Den får hon bara ha tillsammans med mig, misstänker att det gör den ännu roligare =)


Nu vet jag ju givetvis inte riktigt hur hon skulle reagera om det kom andra hundar eller ett skuttande rådjur förbi, men när det kommer till fåglar och andra människor som störning så har det funkat superbra =)


Jag införskaffade en sån här trosa till min söta lilla fröken idag. Ni skulle sett hennes min, helt oslagbar och självklart hade jag inte kameran framme då. Jag satte på henne den och hon bara tittar på mig och ser helt slätstruken ut i hela ansiktet. Sen går hon till sin bädd och sätter sig ner och ser helt uppgiven ut *skrattar* Jag försökte tala sans med henne att det kan väl inte vara så farligt, men hon bara satt där och tittade på mig, såg nästan ut som en söt liten säl, så slät var hon =) Jag försökte övertala henne med att leka lite, men hur i hela fridens namn skulle hon kunna leka med den DÄR på sig?!!! Såg ut som hon tänkte det iallafall. Efter en stund tog jag bort den och då blev det annat ljud i skällan. Hon blöder inte så mycket nu så misstänker att fröken är på väg in i höglöpet inom en ytterst snar framtid.


Nu är lilltjejen trötter, är jobbigt att besöka nya platser. Jag ska nog följa hennes exempel och krypa ner i sängen. Ser så skönt ut där hon ligger i sin bädd, ser så rogivande ut. Tog lite kort idag, men e för trött att slänga upp dom nu. Antar att jag lyckas med en bildbomb under helgen istället =) Sovgott folket!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 5 februari 2023 11:43

Goddag allihopa!   Känns som evigheter sen jag var härinne på bloggen för att uppdatera om vad som händer i Ayshas och mitt liv men även hennes vänners liv. Ni får ha överseende med att det tar ett tag att komma in i skrivandet igen och hur allt ...

Av Camilla - 13 februari 2017 17:41


I lördags var det dags igen för oss att prova på att tävla, jag var nervös och Aysha kunde inte för sin värld förstå vad vi skulle upp så tidigt för och ut i kylan dessutom, fy vad kallt det var, -11 hemma. Jag åkte till tävlingen med samma inställni...

Av Camilla - 8 februari 2017 19:02

Nu har det gått några dagar sen lördag 4 februari då rasklubben hade sitt årliga årsmöte. Jag beslutade tidigt under 2016 att jag från och med 2017 skulle ta paus från klubbarbete och avgå från samtliga mina uppdrag jag hade i klubben. Kände att det ...

Av Camilla - 7 februari 2017 17:36

Nu står klockan varje dag på 14.40, alla dagar i veckan och om året, men just idag, den 7 februari 2011 betydde kl. 14.40 vårt sista farväl och Tyras sista andetag togs. Jag saknar verkligen Tyra vissa dagar, men är så otroligt lyckligt lottad att ha...

Av Camilla - 6 februari 2017 17:21


Alltså jag svävar fortfarande på små moln efter gårdagens debut i Startklass i lydnad. Jag var så galet nervös men försökte peppa mig själv i att Aysha och jag är faktiskt ett team, så det hänger inte bara på henne med andra ord, utan jag måste ju fu...

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21
22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards