Capa Tosta Big Bang

Direktlänk till inlägg 26 april 2011

Öland + Påsk

Av Camilla - 26 april 2011 18:56

Jag skulle egentligen ha jobbat över påsken men lyxade till det och tog semester och åkte med ner till Öland. Något jag absolut inte ångrar   


Vädret bjöd på sol hela påskhelgen och Öland stod för otroligt vacker natur i alla möjliga olika färger och nyanser.


Det var med blandade känslor jag åkte över bron den här gången, kändes skönt men på samma gång tyngre än någonsin. Det var min absolut första resa någonsin till Öland utan hund. Dom första åren hade vi Varga och sen var det Tyras tur att njuta och få sträcka ut på Ölands alla stränder.


Vi tog tjuren vid hornen och åkte till Böda redan på långfredagen, ville få det överstökat på något vis. Det stack i hjärtat när vi kom ner på stranden, men det var behövligt på något vis, för läkningsprocessen. Min sambo valde att gå ensam åt ena hållet, det blev för tungt för honom och tårarna föll. Jag och Maria gick åt andra hållet, förstod att min sambo behövde vara ifred så vi gav honom utrymme.


Böda är inte detsamma utan vår älskade japanflagga, bilderna och naturen var vacker, men det saknades en vit liten piraya som for fram över stränderna. Jag känner verkligen i hela mig att jag saknar en hund vid min sida, men än så länge är det just Tyra jag saknar vid min sida, så det gör att ingen annan får plats. Men en dag, kommer jag entra Böda med en ny liten vän, och det ser jag fram emot!


Vi var och hälsade på Marias bror som bor på Öland med sin familj, dom bor otroligt fint och jag blev alldeles grön i ansiktet av avund =)


Dom har 3 hundar, Chili, Valkyria och Oden. Chili är pensionär, tror hon är bortåt 8 år. Valkyria vet jag inte åldern på, men verkade ganska ung. Oden som är en stor hund fångad i en liten hunds kropp var under året vilket även märktes, så valpig och söt.


Här kommer lite bilder från Ölands besöket, fler bilder kommer senare:



  Oden som är en stor hund men fångad i en liten hunds kropp.     Böda, inga ord räcker till här, förutom att japan flaggan fattas!   Marias bror Marcus med Chili och Oden och sötaste Freja 3 år =)   Min sambo fotar mig i smyg men här har jag upptäckt det, ficka är alldeles full med kritvita stenar jag plockat.   Jag gick på Sandviks hamns steniga strand och plockade kritvita stenar, har aldrig förr om åren sett sådanna där. Några tårar föll över saknaden efter Tyra, var skönt att gå där ensam en stund.   Marcus gosar med Chili.   Valkyria har otroligt ljusblå ögon =)   Gamla Chili tittar så klokt med sina vackra ögon!

 
 
Ingen bild

Paula

28 april 2011 06:00

Det var nog mycket nyttigt för dig att bearbeta Öland. Det är så vackert på bilderna du lagt upp på fb, jag blir sugen på att åka dit!
Varm kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 5 februari 2023 11:43

Goddag allihopa!   Känns som evigheter sen jag var härinne på bloggen för att uppdatera om vad som händer i Ayshas och mitt liv men även hennes vänners liv. Ni får ha överseende med att det tar ett tag att komma in i skrivandet igen och hur allt ...

Av Camilla - 13 februari 2017 17:41


I lördags var det dags igen för oss att prova på att tävla, jag var nervös och Aysha kunde inte för sin värld förstå vad vi skulle upp så tidigt för och ut i kylan dessutom, fy vad kallt det var, -11 hemma. Jag åkte till tävlingen med samma inställni...

Av Camilla - 8 februari 2017 19:02

Nu har det gått några dagar sen lördag 4 februari då rasklubben hade sitt årliga årsmöte. Jag beslutade tidigt under 2016 att jag från och med 2017 skulle ta paus från klubbarbete och avgå från samtliga mina uppdrag jag hade i klubben. Kände att det ...

Av Camilla - 7 februari 2017 17:36

Nu står klockan varje dag på 14.40, alla dagar i veckan och om året, men just idag, den 7 februari 2011 betydde kl. 14.40 vårt sista farväl och Tyras sista andetag togs. Jag saknar verkligen Tyra vissa dagar, men är så otroligt lyckligt lottad att ha...

Av Camilla - 6 februari 2017 17:21


Alltså jag svävar fortfarande på små moln efter gårdagens debut i Startklass i lydnad. Jag var så galet nervös men försökte peppa mig själv i att Aysha och jag är faktiskt ett team, så det hänger inte bara på henne med andra ord, utan jag måste ju fu...

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards