Capa Tosta Big Bang

Direktlänk till inlägg 23 juli 2009

Högt gräs = spring i benen

Av Camilla - 23 juli 2009 18:40

Gokväll på er allihopa! Hoppas att ni alla haft en bra dag. Jag och Tyra kan inte klaga, vi har varit ute på landet under eftermiddagen. Tyra är alltid lika glad då hon träffar människor, hon hälsar alla hjärtligt välkommna att hälsa på henne. Hon är så söt mitt lilla pyre. Jag gillar verkligen att hon och min bror, Anders kommer så bra överens. Ibland kan jag nästan få känslan av att hon förstår att han är annorlunda och är extra snäll mot honom. Det är bra att dom funnit varandra, känns bra i mitt hjärta eftersom Anders varit så himla hundrädd efter en incident då en hund hoppade på honom. Och hör och häpa nu gott folk, det var INTE en kamphund. =) Finns ju dom som verkar tro att det bara är såkallade kamphundar som attackerar människor och hundar. Jag kan minnas fel nu, men har för mig att det var en Golden Retriver som hoppade på honom, dom kan dom med.

Jag och Tyra tog en liten promenad i skogen. Tyra har inte gillat högt gräs tidigare, kan ju berott på att det varit lite svårt att gå i det i och försig. Men nu fann hon tjusningen i det och fick tokfnatt. Hon sprang alternativt flög/skuttade fram som ett vitt sträck i det gröna gräset. Jag skrattade så jag fick ont i magen. Och emellanåt stannade hon upp och kollade läget om jag fortfarande var med. Det gillar jag med henne, att hon inte släpper kontakten helt med mig när vi är ute. Hon kan pyssla med lite av varje, men kollar av kontinuerligt så att jag är med. Jag tog lite kort på henne när hon for runt, men inte lätt att fånga henne på bild när hon for fram, så det fick bli när hon stannade upp. Jag tycker att man kan se på bilderna hur full av bus hon är. Sen är det ett kort på henne när öronen står rakt upp, snyggt va? Min lilla ängel och hennes öron, ibland står dom åt alla möjliga håll och kanter och sen helt plötsligt kan dom ligga så fint i flera dagar. Jag tycker hon ser helt galen ut när dom står upp. Jag upplever för övrigt att Tyra har börjat äta bättre nu, misstänker att det kan ha varit alla lösa tänder som spökat tidigare, jag hoppas att det är så och att hon får behålla aptiten.

Efter bus stunden i gräset så fick hon jobba lite med köttbulls sök. Tyra tycker om att använda nosen, vilket jag ser som väldigt positivt eftersom jag vill köra lite blodspår med henne, när jag tar mig i kragen. När jag säger sök godis är hon med på noterna direkt och börjar jobba. Sen kan jag lova att hon sover gott och snarkar.


Idag kommer Pernillas nya raring hem, Theo som är en Border Collie. Han är hur söt som helst. Ska bli roligt att få lära känna honom. Roligt för Tyra också och få en lekkompis förutom Majken då förstås. När Tyra och Majken började leka från allra första början kunde Tyra springa under Majkens mage utan problem. Idag är dom nästan lika höga, otroligt vad dom växer dom små liven. Jag har skrivit det tidigare men det tåls att skriva om flera gånger, att jag tycker att Pernilla är så duktig med sina hundar och seriös. Hon lägger ner så mycket jobb och tid och tålamod och har sån bra strategi med sin träning. Hon är verkligen en av mina förebilder. Hon är så påhittig också, jag kommer inte i närheten av hennes fantasi när det gäller att lära in nya saker och hitta olika metoder som fungerar bra. Både Sixten och Majken har LP1 och Majken kommer nog snart få sitt LP2, så duktig som hon är. Det ska bli så roligt och se hur Theo blir som lydnadshund, säkert superduktig med tanke på sin superduktiga matte =) Börjar det lukta smöreri nu? Nä, det är faktiskt så jag känner. Pernilla är en exemplarisk hundägare, som gör allt för sina hundar, det ska hon ha en stjärna i himlen för. Det blev ett väldigt långt inlägg det här, men så roligt att skriva av sig. Lycka till Pernilla med Theo, jag tror att ni kommer gå långt! Nu rundar jag av och lägger upp korten på min egna lilla stjärna. Ha det bäst alles!

 
 
Ingen bild

Pernilla

23 juli 2009 19:58

Tack för de fina orden men nu får du tagga ner. Jag är bra men jag är inte SÅ bra.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 5 februari 2023 11:43

Goddag allihopa!   Känns som evigheter sen jag var härinne på bloggen för att uppdatera om vad som händer i Ayshas och mitt liv men även hennes vänners liv. Ni får ha överseende med att det tar ett tag att komma in i skrivandet igen och hur allt ...

Av Camilla - 13 februari 2017 17:41


I lördags var det dags igen för oss att prova på att tävla, jag var nervös och Aysha kunde inte för sin värld förstå vad vi skulle upp så tidigt för och ut i kylan dessutom, fy vad kallt det var, -11 hemma. Jag åkte till tävlingen med samma inställni...

Av Camilla - 8 februari 2017 19:02

Nu har det gått några dagar sen lördag 4 februari då rasklubben hade sitt årliga årsmöte. Jag beslutade tidigt under 2016 att jag från och med 2017 skulle ta paus från klubbarbete och avgå från samtliga mina uppdrag jag hade i klubben. Kände att det ...

Av Camilla - 7 februari 2017 17:36

Nu står klockan varje dag på 14.40, alla dagar i veckan och om året, men just idag, den 7 februari 2011 betydde kl. 14.40 vårt sista farväl och Tyras sista andetag togs. Jag saknar verkligen Tyra vissa dagar, men är så otroligt lyckligt lottad att ha...

Av Camilla - 6 februari 2017 17:21


Alltså jag svävar fortfarande på små moln efter gårdagens debut i Startklass i lydnad. Jag var så galet nervös men försökte peppa mig själv i att Aysha och jag är faktiskt ett team, så det hänger inte bara på henne med andra ord, utan jag måste ju fu...

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards