Capa Tosta Big Bang

Direktlänk till inlägg 27 juli 2009

Barndomsvän

Av Camilla - 27 juli 2009 22:32

På förmiddagen tog vi det lugnt jag och pyret, sen var ju matte så klantig att hon låste oss ute. Det skapade ett fint tillfälle att passivitetsträna Tyra i väntan på att extra nyckeln skulle anlända. Tyra är riktigt duktig på att varva ner och finna sig i olika situationer. Hon sätter sig ganska snart och tittar på allt som rör sig. Jag och Tyra åkte sen ut till landet och ut i skogen där jag bestämt träff med min barndomsvän, Hanna. Det var så himla roligt att träffa henne. Hon hade med sig sin hund, Zuzu ( vet inte hur det stavas ). Det är en dobermann på 1.5 år. Jätte fin tjej och lugn, men hon tyckte att Tyra var lite för på emellanåt. Zuzu stackaren var halt så hon försökte leka så gott det gick med Tyra. Jag har inte pratat med Hanna på evigheter och så smsade hon mig idag och då bestämde vi oss för att ses. När vi kommer igång och pratar så visar det sig att hon med är jätte hund intresserad och vill ut och tävla. Tiden bara flög iväg, samtidigt som vi pratade hund och smaskade i oss blåbär. Hundarna fick vila lite emellan varven. Vi slog ihjäl ca 3 timmar i skogen, och vi hade nog kunnat stanna ännu längre om det inte vore för regnet som bestämde sig för att infinna sig. Hanna hade många bra tips på hundträning och sånt är alltid välkommet. Hon visade lite fot och linförighet, och hon är riktigt duktig och Zuzu med såklart. Jag tycker att det är så roligt med människor som delar ens intresse, och tänk vad kul att min barndomsvän också är tävlingsintresserad, det kan inte bli bättre. Eller jo, att vi kan börja tävla någon gång förstås och förhoppningsvis vinna en å annan tävling. Tusen tack Hanna för en trevlig eftermiddag i skogen. Innan jag styrde kosan hemmåt svängde jag förbi hundklubben. Det är träning där på måndagar under hela sommaren och kiosken är ockå öppen då. Det tycker jag är roligt att man håller igång och kan ses ändå, fast det är sommaruppehåll med kurserna. Det var riktigt många ikväll på klubben. Tyra fick passivitetsträna igen, fast det var inte lätt eftersom hennes favvo var där, Majken =) Det jag gillar med seriösa hundmänniskor är att dom tar hänsyn och tänker på t ex bra möten med valpen. Som till exempel när jag och Pernilla stod och pratade så frågar Pernilla när hon kommit fram, hur hon ska gå till väga med en skuttande Tyra som vill hälsa. Sen kom även en annan fram och hon jobbade fint med mötet med Tyra. Satte Tyra ner och väntade tills hon var lugn innan hon hälsade och fick en godis. Det är ju guld värt sånna här tillfällen, som blir naturliga träningsstunder. Nej nu är vi supertrötta, Tyra har sovit sen vi kom hem och nu ska jag krypa ner hos henne. Tack lilla Tyra för en underbar dag. Jag älskar dig så mycket =) Går inte en dag utan att hon får mig att skratta. Godnatt gott folk!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 5 februari 2023 11:43

Goddag allihopa!   Känns som evigheter sen jag var härinne på bloggen för att uppdatera om vad som händer i Ayshas och mitt liv men även hennes vänners liv. Ni får ha överseende med att det tar ett tag att komma in i skrivandet igen och hur allt ...

Av Camilla - 13 februari 2017 17:41


I lördags var det dags igen för oss att prova på att tävla, jag var nervös och Aysha kunde inte för sin värld förstå vad vi skulle upp så tidigt för och ut i kylan dessutom, fy vad kallt det var, -11 hemma. Jag åkte till tävlingen med samma inställni...

Av Camilla - 8 februari 2017 19:02

Nu har det gått några dagar sen lördag 4 februari då rasklubben hade sitt årliga årsmöte. Jag beslutade tidigt under 2016 att jag från och med 2017 skulle ta paus från klubbarbete och avgå från samtliga mina uppdrag jag hade i klubben. Kände att det ...

Av Camilla - 7 februari 2017 17:36

Nu står klockan varje dag på 14.40, alla dagar i veckan och om året, men just idag, den 7 februari 2011 betydde kl. 14.40 vårt sista farväl och Tyras sista andetag togs. Jag saknar verkligen Tyra vissa dagar, men är så otroligt lyckligt lottad att ha...

Av Camilla - 6 februari 2017 17:21


Alltså jag svävar fortfarande på små moln efter gårdagens debut i Startklass i lydnad. Jag var så galet nervös men försökte peppa mig själv i att Aysha och jag är faktiskt ett team, så det hänger inte bara på henne med andra ord, utan jag måste ju fu...

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards