Capa Tosta Big Bang

Direktlänk till inlägg 30 juli 2009

Tyra och Teos första möte

Av Camilla - 30 juli 2009 19:45

På förmiddagen idag åkte jag upp till Odlaren. Pernilla var där med sina hundar. Idag så tränade jag sitt och ligg och så lite sitt kvar. Fast jag säger sitt, sen visar jag stopp med handen och säger stanna. Kliver ett steg bakåt och sen fram igen och belönar om hon sitter kvar. Hon tycker det är roligare att gå efter mig när jag backar, men till slut så satt hon kvar. Då valde jag att avsluta den övningen. Jag tränade lite nejträning också mot godisskål. Förbud är inte Tyras starka sida, hon kan inte förstå varför hon inte får göra precis som hon vill hela tiden. Men det tar sig, sakta men säkert =) Jag gjorde några kontaktövningar också, sen var min lilla tjej trötter. Hon fick vila en stund. Tränade lite till och sen fick Tyra och Teo busa lite. Det var första gången dom sågs. Teo var inte så överförtjust till en början i Tyra. Han ville gärna tala om för Tyra att hon skulle veta sin plats. Dom fick busa en stund och sen avslutade vi leken innan dom var för trötta, så det inte hann slå över för någon av dom. Tog lite kort på söta Teo och när dom busar ihop. Efter besöket i Odlaren åkte vi hem och åt lunch, sen däckade vi båda i sängen och sov som små grisar en stund. Så mysigt när Tyra kryper tätt intill, det är så rogivande tycker jag. När vi sovit färdigt, packade vi in oss i bilen och åkte ut till landet. Vi hälsade på min mormor och sen mina föräldrar. Mamma höll på i växthuset som vanligt och hade ställt ut en hink med fågelfrön. Min pappa gick fram till hinken och kollade var det var för frön. Tyra var där direkt och så nyfiken på vad pappa höll på med. Hon undersökte med både nosen och smakade på innehållet i hinken, men spottade snabbt ut det. Jag tog kort på henne, och jag tycker att man verkligen kan se på korten hur nyfiken hon är och hur mycket hon funderar på vad det kan vara som fångar min pappas uppmärksamhet. Tyra sökte godis på gräsmattan, det är något hon gillar. Strax innan vi skulle åka hem, var hon prompt tvungen att dyka ner i rabatten och gräva ett stort hål. Skulle man fråga henne och hon kunde svara, hade hennes svar garanterat varit, att rabatten kallade på henne och att hon inte hade något annat val än att göra det där jätte stora hålet som gjorde hennes vita päls alldeles svart *skrattar* Hon är för söt mitt lilla busfrö. Nu sover hon sött i sin bädd. Har haft en härlig dag med min lilltjej. Nu kommer en tråkig helg igen, då jag ska jobba hela helgen och långpass dessutom. Så det kommer inte bli så mycket tid över till att umgås med Tyra, super tråkigt. Men får ta igen det på måndag när jag är ledig. Ha det så bra allihopa!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 5 februari 2023 11:43

Goddag allihopa!   Känns som evigheter sen jag var härinne på bloggen för att uppdatera om vad som händer i Ayshas och mitt liv men även hennes vänners liv. Ni får ha överseende med att det tar ett tag att komma in i skrivandet igen och hur allt ...

Av Camilla - 13 februari 2017 17:41


I lördags var det dags igen för oss att prova på att tävla, jag var nervös och Aysha kunde inte för sin värld förstå vad vi skulle upp så tidigt för och ut i kylan dessutom, fy vad kallt det var, -11 hemma. Jag åkte till tävlingen med samma inställni...

Av Camilla - 8 februari 2017 19:02

Nu har det gått några dagar sen lördag 4 februari då rasklubben hade sitt årliga årsmöte. Jag beslutade tidigt under 2016 att jag från och med 2017 skulle ta paus från klubbarbete och avgå från samtliga mina uppdrag jag hade i klubben. Kände att det ...

Av Camilla - 7 februari 2017 17:36

Nu står klockan varje dag på 14.40, alla dagar i veckan och om året, men just idag, den 7 februari 2011 betydde kl. 14.40 vårt sista farväl och Tyras sista andetag togs. Jag saknar verkligen Tyra vissa dagar, men är så otroligt lyckligt lottad att ha...

Av Camilla - 6 februari 2017 17:21


Alltså jag svävar fortfarande på små moln efter gårdagens debut i Startklass i lydnad. Jag var så galet nervös men försökte peppa mig själv i att Aysha och jag är faktiskt ett team, så det hänger inte bara på henne med andra ord, utan jag måste ju fu...

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards