Capa Tosta Big Bang

Direktlänk till inlägg 2 februari 2010

Dåligt samvete

Av Camilla - 2 februari 2010 13:34

Jag har så dåligt samvete. Har inte spenderat så mycket tid med Tyra den senaste tiden. Haft så otroligt mycket annat att tänka på och stå i. Har varit hos tandläkaren igår och idag och är det något som kör helt slut på mig så är det sånna besök. Hur som helst så har jag nu blivit färdig med munnen och gjutit en bettskena idag som jag får hämta om en vecka. Snacka om läckert, ett stycke bettskena i truten när man ska sova. Jag är ledig i helgen så har tänkt att lägga lite krut då på min oroliga höna här hemma.


Tyras första löp märktes knappt på henne, men detta löpet, oj oj oj säger jag bara. Tyra har imorgon löpt i 1 vecka och hon blir bara mer och mer galen. Nä, nu är jag orättvis mot henne för det märks att hon inte mår så bra. Men från att vara mattes lilla supersöta gullevalp till något helt annat känns som galet. Tyra blöder rätt mycket och är upp och ner i humöret. Hon är hispig ute och gnyr och ska kissa överallt. Fel, fel, fel mattes lilla plutta. Äh, jag vet ju att det är såhär det funkar. Men när hon börjar köra sin lilla juckdans får det minsann vara nog. Hon tycker att husse är så otroligt snäll och gullig emellanåt. Mig juckar hon inte emot, men husse, åh vad han är fin han *skrattar*


Jag skrattade så jag fick ont i magen en kväll när husse satt i soffan och hade lagt upp fötterna på bordet och tittade på tv. Då hade vi haft lite duster med lilltjejen om att jucka är inte något vi uppskattar. Då smyger hon upp och ställer fram tassarna på husses ben och viftar på svansen. Svansviftandet över går sen till något helt annat och jag ser hur hennes rumpa börjar gunga. Det såg nästan ut som att hon stog och diggade till musiken, men självklart var det något helt annat.


Ja, ja får se hur det blir med skendräcktighet osv, men kommer hon ha det såhär jobbigt vid löpen och löpa såhär ofta så kommer jag välja att kastrera henne.


För övrigt så har jag pratat med Strömsholm idag och bokat tid för besök. Tyra ska ju få sin årliga vaccin spruta och så tänkte jag att det är lika bra att göra allt det andra när vi ändå ska dit. Så jag bokade in röntgen av höfter och armbågarna och så ska dom ge henne första sprutan som man ger för att få eu-pass. Blir mycket för lilltjejen den dagen, men resonerar som så att hellre ett besök än flera stycken. Så länge det inte skadar Tyra på något vis att man ger fler vaccin osv. Måste säga att jag gillar Strömsholm, har hittills fått sånt bra bemötande och tycker dom känns så kompetenta och kan alltid svara på frågorna man ställer.


Jahapp, det var allt för min del denna gången. Ha det så bra gott folk!

 
 
Martina&Leon

Martina&Leon

2 februari 2010 19:43

Jasså även Tyra kan juckdansen :), den såg vi mycket av här hemma också när Leon blev könsmogen. Som du säger är det inte alls särskillt roligt men ibland kan man ju inte annat än skratta. Jag minns att Leon kunde ligga och sova och flyttade man då en filt eller dyl som han låg på tog juckdansen fart helt automatiskt. Leon själv vaknade till med gungande rumpa och såg alldelses förvånad ut :).

Hoppas allt går bra på Strömsholm!

http://www.luckybrownlion.dinstudio.se

 
Millan&Rozzo

Millan&Rozzo

2 februari 2010 22:58

Haha, lilla Tyra då=) D e minsann inte lätt alla gånger:P Minns att Rozzo va hemsk me juckandet en period och va liksom snuskig, haha. Han kom o kröp när man skulle sova o slickade o slafsade väldigt överdrivet så det blev äckligt sen gjorde han sig så tung han kunde o sen kom juckandet... haha tur den tiden är förbi;) Här om dagen så lekte vi lite me en trasa inne och från ingenstans så började han luftjucka... jag började skratta o sa -men Rozzo va gör du? O han stannade upp o man riktigt såg hur han funderade och undrade själv vad han pysslade med, haha.

Stort lycka till på strömsholm!!!

Kram från oss

http://www.amstaff-rozzo.webs.com

 
Maria

Maria

5 februari 2010 00:08

Stackars Chubbie med sina förkrymta pungkulor, det är bara han som inte juckar. Han fick ju en kastrationspruta för 1 år och 3 månader sedan, det skulle hålla 5-6 månader :-P Nja, han försöker ju med mamma, men då höglöper hon ju också just nu..

http://www.capatosta.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 5 februari 2023 11:43

Goddag allihopa!   Känns som evigheter sen jag var härinne på bloggen för att uppdatera om vad som händer i Ayshas och mitt liv men även hennes vänners liv. Ni får ha överseende med att det tar ett tag att komma in i skrivandet igen och hur allt ...

Av Camilla - 13 februari 2017 17:41


I lördags var det dags igen för oss att prova på att tävla, jag var nervös och Aysha kunde inte för sin värld förstå vad vi skulle upp så tidigt för och ut i kylan dessutom, fy vad kallt det var, -11 hemma. Jag åkte till tävlingen med samma inställni...

Av Camilla - 8 februari 2017 19:02

Nu har det gått några dagar sen lördag 4 februari då rasklubben hade sitt årliga årsmöte. Jag beslutade tidigt under 2016 att jag från och med 2017 skulle ta paus från klubbarbete och avgå från samtliga mina uppdrag jag hade i klubben. Kände att det ...

Av Camilla - 7 februari 2017 17:36

Nu står klockan varje dag på 14.40, alla dagar i veckan och om året, men just idag, den 7 februari 2011 betydde kl. 14.40 vårt sista farväl och Tyras sista andetag togs. Jag saknar verkligen Tyra vissa dagar, men är så otroligt lyckligt lottad att ha...

Av Camilla - 6 februari 2017 17:21


Alltså jag svävar fortfarande på små moln efter gårdagens debut i Startklass i lydnad. Jag var så galet nervös men försökte peppa mig själv i att Aysha och jag är faktiskt ett team, så det hänger inte bara på henne med andra ord, utan jag måste ju fu...

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21
22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards