Capa Tosta Big Bang

Alla inlägg den 1 januari 2010

Av Camilla - 1 januari 2010 21:37

Nu längtar jag efter min lilla sockerbit. Hon är med husse eftersom jag jobbat hela nyårshelgen. Eftersom det var Tyras första nyårsafton och jag verkligen ville vara säker på att inget smällande skulle få skrämma Tyra så åkte husse och Tyra iväg till Tyras "farmor". Det känns så himla bra eftersom i första hand är det inte så kul med en hund som är skott rädd och i andra hand vill jag ju någon gång tävla i spår osv och vill då inte ha skotträdsla som hindrar. Tyra har som sagt inte visat några tecken på att bli påverkad av det smällandet som varit innan nyår, men man behöver ju inte utmana ödet, och tur var det, för det small olidligt mycket i de krokarna där vi bor. Nu är jag ledig i 2 dagar och jag längtar till imorgon då jag får träffa min lilla tös igen. Tyra äger verkligen mitt hjärta, det är nästan skrämmande hur mycket man kan älska en hund. Livet med hund är så underbart. Många säger att det bara är jobbigt och besvärligt och man blir ju så låst. Jag håller absolut inte med om att man blir låst, men å andra sidan så har jag ju även hund som min stor hobby. Då andra människor skulle kännt sig låst, det är ju då jag är iväg och tränar med Tyra. Hon får mig att skratta varje dag och det är verkligen ingen lögn. Sen är det ju även så att hon kan få mig totalt vansinnig flera gånger per dag, men vad gör det när hon sen får mig att le och skratta så det gör ont i magen =) Tyra har verkligen personlighet och inte så liten sådan. Det är en riktigt kaxig donna med stark egen åsikt och vilja. Klart det kan vara lite påfrestande då och då, men jag ser det mer som positivt än negativt. Det negativa tänket kommer man inte långt på. Det gäller ju bara för mig att hitta den rätta lösningen och metod att träna på =) Det är ju halva grejen med att ha hund, för då utvecklas jag och hur kul skulle det va att ha en hund som var helt radiostyrd utan någon som helst personlighet? Ja, ja okej, jag erkänner väl då att det finns vissa stunder då jag önskar att det fanns en knapp på Tyra som jag bara kunde trycka på och så var allt löst. Men då är det bara att ta nya tag och tänka om vad jag gör för galet. Det är ju knappast Tyras fel att det inte klaffar mellan oss, det är ju jag som förmodligen är för krånglig =)


Jag har massor med saker till jag skulle vilja skriva om men gör det imorgon istället. Handlar inte så mycket om Tyra kanske men om hund, men orkar inte gå in på det nu, eftersom det är så upprörande ämne. Skriver mer imorgon.


Gott Nytt År önskar Tyra med familj =) Hoppas ni alla vänliga själar därute får ett lyckat hundår oavsett vad ni gör med era fyrbenta vänner. Vissa kanske tävlar lydnad, spårar eller ställer ut. Hoppas ni får ett framgångsrikt år oavsett! Godnatt!

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards