Capa Tosta Big Bang

Alla inlägg den 25 januari 2010

Av Camilla - 25 januari 2010 16:54

Snart är det tisdag, det vill säga imorgon =) Då bär det av till Nykvarn på kvällskvisten för att lyssna på föreläsning. Jag ser fram emot det som vanligt. Ska bli så spännande att få lära sig mer om hundens kropps språk osv. Jag kan nästan tycka att för min egen del iallafall, att man aldrig kan lära sig för lite om hundar och deras beteenden. Sen är det ju även snart torsdag. Då bär det av till stor stan igen för att ha lektion nr 2 hos Memea. Jag har tränat och tycker nog allt att jag gjort min läxa bra. Tyra lyssnar garanterat mycket bättre på ordet nej nu och det glädjer mig. Vi har inte lagt till så mycket störning än för jag vill få in själva grejen med att hon ska förstå att man inte drar i kopplet. Vi har även gått runt huset ett x antal gånger *skrattar* Grannarna måste tro att jag är galen som går varv på varv, men vad gör det. Jag tränar att Tyra ska lära sig kommandot bakom. Då är det så smidigt med en husvägg som assistans.


Tyra blir bara mer och mer svullen, nu kan jag nästan tycka att det kan köra igång istället, så det kan gå över =) Med risk för att låta tjatig nu, men jag hoppas verkligen att löpet kommer gå henne så obermärkt förbi som möjligt. Vill ju att min lilla skrutta ska må bra =) Förra löpet svullna hennes ljuver en del, men annars var det ju inte så farligt.


Själva känslan att ha hund är så total. Hon får mig verkligen att må bra min lilla tös här hemma. Visst kan hon reta gallfeber på mig många gånger, men vad hon kan få mig att skratta. Tyra tycker jag är så speciell på det viset att hon är så otroligt tydlig med sitt ansikte och sina uttryck. Man ser verkligen på henne när hon är trött eller när djävulen själv flugit i henne *skrattar* Hon är en sån raring och det bästa av allt är att hon är MIN raring. Nähä, det var allt för idag, återkommer imorgon igen om hur föreläsningen var =) Hoppas att det blir en dejt med Carola innan. Carola äger Tyras syster Lilo, hon är en riktig sockertopp hon med =) Men vad kan man förvänta sig egentligen, med en sån fin mamma som dom har! Ha det bäst allihopa!

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards