Capa Tosta Big Bang

Alla inlägg den 22 januari 2010

Av Camilla - 22 januari 2010 08:59

Igår var jag ledig, så himla skönt. Jag och Tyra hade en hel dag ihop och vad jag önskar att jag var ekonomiskt oberoende och bara kunde hålla på med hund hela dagarna. Jag och Tyra började morgonen med en konsekvent promenad, hon lyssnar fint min lilla tjej. In och äta frulle och sen ner i djuraffären för att hälsa på och klippa klorna. Som den tvätt äkta tjyv Tyra är försökte hon sno med sig något som såg ut som en dammvippa som tydligen var en kattleksak *skratt* Men eftersom den var knallgul så blev hon snabbt avslöjad   


Vi packa sen ryggan och åkte ut till landet. Vi var ute i nästan 2 timmar, så underbart. Tyra var helt lyrisk när hon insåg att hon kunde springa runt utan att frysa ihjäl sig. Hon for runt som den där fågeln i Kalle Ankas bidrag på Julafton *skrattar*


Tyra är väldigt nyfiken på vad alla dessa småfåglar håller på med. Det hänger ju saker i träden osv som fåglarna är så intresserade av så Tyra vill ju inte missa det som verkar så spännande. Efter att hon inspekterat talgbollarna mer ingående genom att stå på bakbenen och balansera fint var hon inte lika intresserad längre. Jag tränade Tyra att inte jaga småfåglar, hon lyssnar över förväntan.


Eftersom det är en mängd med spår på tomten så passade jag på att följa ett gott råd jag fått av Maria. När Tyra dök ner i spåret ropade jag på henne och hör och häpna, hon lyssnade 10 gånger av 10 och som belöning fick hon kampa med sin favorit leksak. Till slut blev det så att när hon hitta ett spår så dök hon ner i det och tittade sen upp på mig och då belönade jag för att hon skvallrat om spåret. Tack för tipset Maria!


Ni må tro att mitt lilla hjärta var trött sen, så hon kröp ihop och somnade i sin bur. Senare på kvällen åkte vill till Hundskolan där jag och Tyra går kurs. Kursen är uppskjuten pga kylan, men då har Helena istället öppet för att de som vill får komma och träna och få hjälp av Helena, we like! Tyra och jag tränade nej med hjälp av Helena och det gick så bra, jag blir så glad! Tränade även annat, som att huvet ska ligga i backen mellan tassarna när hon ligger. Väl hemma igen var mitt lilla yrväder så trött så trött så hon sov resten av kvällen, mattes pussgurka!


Jag tog en massa kort som jag lägger upp. Nu jobbar jag hela helgen igen, inget jag ser fram emot, hade en vision om att ta semester men den blev inte beviljad så jag får minsann pallra mig dit. Längtar till måndag, då ska jag och Tyra ha en heldag igen.


Tack alla ni som tycker att jag ska fortsätta blogga, värmer i hjärtat. Är ju ockå kul att veta att ni gillar att läsa det jag skriver.  Ha en trevlig helg gott folk!


    Tycker hon ser så lycklig ut      Tyra smyger på mig =)   Nyfiken i en strut.   "Matte är du säker på att jag inte får jaga fåglarna?" Jag hinner stoppa Tyra precis innan hon tänker göra ett skutt.   Tyra biter loss en trädpinne, hon blev helt eld och lågor, tyckte det var så kul.     Här ovanför går det så fort att inte ett enda ben e i backen och pinnen i munnen såklart.   Gräva i snön är roligt med.   Tyra har lärt sig ett nytt trix, imitera en kines när hon springer              Tyckte kortet var lite roligt, förstår själv inte hur jag lyckats, men en sak är säker och det är att hon flyger. Ännu ett trix vi lärt in givetvis, hon imiterar superman.     

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards