Capa Tosta Big Bang

Alla inlägg den 29 januari 2010

Av Camilla - 29 januari 2010 12:58

Jag och Tyra drog iväg imorse ut till landet. Hade tänkt vara ute med henne och träna och busa, men lilltjejen tycker det är alldeles för kallt. Är inte så farligt för kroppens del, men tassarna. Hennes små tassar håller upp till ca 7 minus, sen värker dom. Så himla trist eftersom solen tittade fram och det var så skönt att vara ute. Tyra hade några dagar som hon åt sitt foder utan problem. Jag blev så förvånad, bara torrfodret och varje gång jag ställde ner skålen åt hon. Men nu är det samma visa igen tyvärr. Det sägs att hunden äter när den är hungrig så det är bara att stå hårt mot hårt. Men Tyra är ju inte direkt övernärd eller vad jag ska säga. Köpte tidningen Hundliv och där i hade dom en mall på hundar och hur dom såg ut om dom t ex var magra, underviktiga osv. upp till tjock. Och om man tittar på deras beskrivning skulle Tyra vara underviktig   Jag känner inte att jag vill stå hårt mot hårt där, för jag vet ju ärligt talat inte varför hon inte äter. Jag tror inte att det har att göra med att jag blandar i annat i maten. För ibland äter hon ju inte ens det.


Hur som helst så har vi gått tillbaka till skinkost och imorse åt hon, skönt. Nu vet jag att hon kan vara lite skum eftersom löpet håller på också. Jag var iallafall till en djuraffär häromdagen och införskaffade laxolja, det ska tydligen vara bra att ha på maten. Men frågar ni vad jag tror så tror jag inte hon kommer röra maten när laxoljan är på *skrattar* Fick tips om att riva torkad lever över maten, så i brist på annat kan jag ju testa det med sen.


Ja, ja, det ordnar sig det där. Men tyckte det var rätt otroligt att hon valde att inte äta fräskfoder, det som alla hundar ska tycka om har jag hört. Hon är speciell min lilla tös här hemma.


Jobb i helgen igen, jag ser fram emot nästa helg, då är jag leeeeedig, jippiii, så skönt! Ha en trevlig helg!

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards