Capa Tosta Big Bang

Alla inlägg den 17 januari 2010

Av Camilla - 17 januari 2010 19:51

Tycker att Tyra och jag gör fina framsteg ihop med att förstå varann. Hon lystrar mycket bättre till ordet nej och jag har blivit mycket tydligare i mitt förhållningssätt. Måste säga att det verkligen inte är lätt. Vet inte hur ni känner och gör men jag ska jobba efter det konceptet nu att tjat är inget som existerar. Jag kan ju inte tycka att jag tjatat tidigare men eftersom jag nu bara ska säga kommandot eller det jag vill endast EN gång så blir det jag gjort tidigare tjat. Säger jag sitt, ska hon sitta, inte tveka med sättandet och jag säger sitt en gång till. Nu måste man givetvis ha med det i beräkningarna att man inte kan ställa högre krav än vad hon kan. Jag kan ju knappast anse att hon ska kunna utföra en sak om jag inte lärt henne den =)


Det som glädjer mig mycket är att Tyra inte blir låst på andra hundar nu när vi är ute och går. Givetvis blir hon nyfiken och kolla läget, men säger jag nej, så kan vi gå förbi på ett mycket smidigare sätt än tidigare när hon promt skulle fram och hälsa och lät därefter också.


Den 26e januari har Memea föreläsning i Nykvarn, jag har lyckats byta tur så jag kan gå =) Det är ju inte så hiskeligt långt dit och det kostar bara 100kr. Hon ska föreläsa om hundars beteende och det är ju alltid roligt att höra om. Hoppas ni haft en bra helg därute!

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards