Capa Tosta Big Bang

Alla inlägg den 4 mars 2011

Av Camilla - 4 mars 2011 03:37

Ja, i fredags blev jag faktiskt urless på att Strömsholm varit så nochalanta att dom inte återkopplat till mig på 2 veckor att jag ringde upp och talade lite fint om att i sådanna här tider då dvärgbandmasken ligger i löpet hos media så kan jag tänka mig att en smaskig historia om vad som försigår på Strömsholm och hur dom förhåller sig till sin hygienpolicy kanske faller media på läppen?  


Jag blir då uppringd av en trevlig receptionist som talar om att hon vidarebefodrat det jag sagt och att i början av nästa vecka (denna veckan ) skulle någon av verksamhetscheferna höra av sig. Och anledningen till att ingen hört av sig är pga att vederbörande dvs Åsa Liljeroos Tanghöj varit iväg med sina barn då dom har sportlov. Jag skrattar till lite bittert och säger att man har ju inte sportlov i 2 veckor och någon annan borde då ha tagit sig ann detta.


Hur som helst så går helgen och på måndagen blir jag uppringd av denna Åsa. Hon presenterar sig och undrar sen lite vad mitt ärende är och jag börjar förklara. Nu ska ni få höra vad personen i fråga säger!   


När jag förklarar hur dåligt skött hygienen är så börjar hon ifrågasätta om jag verkligen inte sett fel eller att det är så att dom gjort rent utan att jag såg det.     


Jag blir så upprörd att jag nästan börjar stamma och förklarar då för henne att det är det futtigaste försvarsargument jag hört och att jag inte kan förstå hur hon kan säga något dyligt till mig när jag är mitt uppe i en stor sorg och enbart driver detta vidare pga att jag talat med en mycket kompetent människa vid namn Ulrika på SVA.


Då vänder ljudet i skällan och hon säger då att givetvis har dom gjort fel och att dom verkligen måste se över sina rutiner.


Jag kan ärligt talat se framför mig hur dessa människor kör över folk som inte har orken eller kunskapen att stå emot.


Sen babblade hon på om att MRSP inte är så smittsamt först och förklarade för mig hur det skulle smitta. Men då skrattar jag även till helt cyniskt och säger att jag går på det Kerstin Bergvall och det Ulrika på SVA talat om för mig och det är allt annat än att MRSP inte är smittsamt. Även då vill hon få det till att hon aldrig påstått att hon sagt att det inte skulle vara smittsamt, men äh, jag VET att jag har rätten på min sida så jag sa mitt sen struntade jag i resten.


Jag sa uppprepande gånger att jag krävde att dom kontaktade de ägarna som var inne med sina hundar samma söndag och som hade sina hundar inlagda på samma avdelning som Tyra. Då försöker människan få det till att det kan dom inte kolla upp, men jag hänvisar då till journalkopior och där borde informationen finnas som dom söker.


Jag säger även att jag tycker att man sällan blir hörd när man är på Strömsholm och att det som sägs inte sen står nedskrivet i journalen, utan något helt annat. Detta skulle ses över sa hon.


Som avslut sa jag även att det är pinsamt att ett sådant stort Djursjukhus med en sådan policy inte återkopplar förrän det gått 3 veckor och ursäkter som sportlov gör det ännu mer pinsammare. Hon höll även med om detta och att deras rutiner även där skulle ses över.


Nu vet jag inte om hon bara sa saker till slut för att få mig nöjd eller om dom verkligen vill ändra sig, det återstår att se. Jag kommer ringa tillbaka om 1 månad och få en återkoppling, det lovade hon mig. Men återigen, det här kanske hon hade glömt bort när vi lagt på så vi får väl se hur dom gått till väga när jag ringer om 1 månad igen.


Enda anledningen till att jag gjort detta är för att någonstans få någon form av upprättelse för all skit man fått när man varit i kontakt med Strömsholm och all skit Tyra fått utstå. Kommer ALDRIG glömma första gången hon var inlagd och jag hämtar hem henne och hon luktar fruktansvärt illa och dessutom knappt hinner utanför dörren så kissar hon. Och då påstods det att hon var nyrastad, vilket jävla bullshit!!   


Jag har många dåliga erfarenheter från Strömsholm och det är absolut inget ställe jag skulle vända mig till om jag absolut inte hade något annat val, men man kan ju hoppas på förändring.


Jag vill råda ALLA därute som är djurägare, att så fort ni varit hos veterinär eller på djurklinik så be att få ut journalkopiorna, där ser ni provsvar och vad veterinären skriver ner om läget. Det här ska vara gratis att hämta ut och man kan hämta ut det varje gång man besöker kliniken. Där kan ni då se om veterinären säger samma sak till dig som den sen skriver i journalen och det ska ni veta är inte alls en självklarhet. Man kan även se om veterinären uppfattat det man berättat som i vissa fall kan vara avgörande för hur fortsatt behandling skall ske.


Någon som är lite intressant också är att det även skrivs in hur du är som djurägare vissa gånger.


Stå på er när ni är hos en veterinär, låt dom inte göra vad som helst, ifrågasätt det dom vill göra och fråga vad dom har för plan med det dom vill göra! Det har du rätt till! och det är du skyldig ditt djur!!!


Jag har även gjort detta för alla djur därute som fortsättningsvis kommer till Strömsholm för vård och för alla djur som komma skall besöka det stället. Jag har gjort allt jag kan nu och hoppas att det kommer ske förändring och jag hoppas att de djur som behandlades samtidigt som Tyra den söndagen inte blivit smittade.


Tyra, jag saknar dig oerhört mycket och någonstans känns det som att vi vann tillslut med vår strid mot dåligt bemötande och behandling på Strömsholm.


Tyra du har gjort mig till en mycket klokare människa och tack vare dig har jag en betydligt större kunskapsbank än innan. Jag har allt att tacka dig för min älskade ängel!    Jag älskar dig mitt allt!



             

Jag skulle göra vad som helst för att få möta din blick igen och för att få ha dig i min famn ännu en gång. Tyra du fattas mig!  

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19 20
21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards