Capa Tosta Big Bang

Alla inlägg den 19 mars 2011

Av Camilla - 19 mars 2011 13:53

Idag på förmiddagen åkte vi till skogs, solen skiner och vädret bjuder på klarblå himmel, helt underbart! Fick några fina bilder på buskillen =)


Jag testade att sätta Rhino kopplad och sen gå ut och gömma en apport i skogen, han tyckte inte om att behöva vänta, men sen jobbade han på bra. Denna kille gillar verkligen att jobba och är inte bang för något känns det som. Tog en stund innan han fann apporten men sen var han så stolt över att ha hittat den =)


Jag kastade apporten några gånger åt honom och han hämtade den varje gång och är så duktig!! Känner på mig att med rätt förare kan denna hund gå rätt långt, så samarbetsvillig och på alerten!


Nu sover han gott och kommer nog göra ett bra tag, vi var ute i 1,5h och tränade inkallning på kontaktnivå och sen 2 sök övningar, och dom blev han rejält trött av.


Får se vad vi hittar på i eftermiddag, det återstår att se =)


Stort Jätte Grattis till Tyras syster, Lilo och hennes ägare Carola som idag blev BIM och fick CACIB på Malmös Internationella Utställning!!! Lilo är ju en riktig skönhet som hon bevisat många gånger och Carola är ju oerhört proffessionell med att visa upp Lilo, dom är helt enkelt ett svårslaget team!!



  Rhino gör sin första sök övning, testade lite på skoj vad han skulle tycka och han var med på noterna direkt =)



  Bus med boll =)   Rhino lyssnar extra mycket =)   Här är Rhino lik Tyra tycker jag =)   Fina Rhino!       Även här är han lik Tyra, måste vara det otroligt vackra flinet *skrattar*           Så himla fint kort tycker jag!       

Av Camilla - 19 mars 2011 09:58

Igår kom det massor med snö igen, men vi åkte till skogs iallafall. Jag passade på att träna lite löst att stanna med handtecken, men vi gjorde det mest på skoj =) Rhino gillar det. Vi tränade inkallning också och Rhino älskar att springa mellan 2 personer, först till mig och sen tillbaka till Ronnie, han såg ut som ett litet barn på julafton när han sprang där fram och tillbaka, helt lycklig *skratt*


Det som var superbra var att under tiden vi var där så höll folk på och sköt på skjutbanan i närheten och Rhino noterade att det small, men sen brydde han sig inte mer om det, duktiga killen!!!


Nu ska vi bege oss ut igen för idag är det SOL i Eskilstuna och klarblå himmel =)


Måste säga att Rhino är en sån duktig valp, håller sig hela nätterna och är mycket lyhörd.


Här kommer lite snöiga bilder från igår:


  Roligt att springa fram och tillbaka =)   Träna lite fot, inte ser han ut att bara vara 7 månader =)   Va, sa du något du därborta med kameran??   Rhino kommer emot mig för att jag ber honom...   Sen när jag visar handtecknet så stannar han tvärt, man kan nästan se hur han blir lutandes bakåt för att han stannar så fort och står stadigt kvar.   Han erbjuder fin kontakt hela tiden!   Missa en godis, den måste letas fram =)

Här har jag bett honom stanna och går fram och belönar med godisen för att se hur stadigt han står kvar. Han för sig inte ur fläcken och jag kan gå tillbaka och ge nytt kommando innan han rör sig, duktiga Rhino!!  

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19 20
21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards