Capa Tosta Big Bang

Alla inlägg den 17 mars 2011

Av Camilla - 17 mars 2011 18:18

Vi åkte ut till landet för att jag ville att Rhino skulle få träffa Hjortar, men hägnet var helt tomt? Men vi fick träna iallafall för 2 rådjur dök upp framför oss. Dom var en bit ifrån oss, men ändå bra träning och en bra början tycker jag. Rhino såg rådjuren ganska snabbt och vittrade dom direkt, otroligt vilken näsa denna herre har =). Men jag talade lugnt till honom och berömde att han såg dom och kallade sen in honom och han kom direkt, duktiga Rhino!!!


Rhino nosade även fram en hare som blev livrädd och Rhino likaså *skrattar* Han kunde inte förstå vad det var för snabb liten sak som bara stack iväg framför näsan på honom. Jag ropade att han skulle komma till mig vilket han även gjorde, men var tvungen att skälla lite först, men jag är nöjd att han valde att stanna och inte sticka efter kaninen.


Rhino hälsade även på min mamma, pappa och mormor och han skötte sig fin fint, trodde han skulle vara mer sprallig faktiskt, men han var så lugn och fin, så idag har han varit exemplarisk och imorgon ska jag klicka in honom ordentligt och börja köra lite med klickern =) Så roligt att träna hund igen!!!


Jo, allihopa tyckte att Rhino såg så snäll ut och när jag sa till mommo att många brukar tycka att Rhino ser så ledsen ut, men hon skrattade då bara och sa med sin härliga dialekt att nej nej, han är bara genomsnäll =)


Lite bilder från Rhinos upptäckt av rådjuren:


  Rådjuren blev lite rädda när dom hörde oss komma så dom sprang ut och ställde sig blixtstilla mitt på åkern, inge vidare smarta direkt *skratt*   Rhino upptäcker rådjuren direkt, är mycket nyfiken och följer dom med blicken, men lämnar inte mig och linan blir aldrig spänd ens.   Här står Rhino och tittar på rådjuren som springer iväg, jag har bett honom att stanna och kallar sen in honom efter en stund =)   Rhino tycker dom är spännande, men trots att dom sprungit iväg och springer fortfarande så står han lugnt kvar, nyfiken, men står kvar =)

Här är Rhino upprörd över haren som oförskämt stuckit iväg utan att ha presenterat sig...ohövligt tycker Rhino =)  

Av Camilla - 17 mars 2011 14:17

Eftersom min inneboende är sjusovare, så passade jag på att ladda upp ett filmklipp från i förmiddags när vi var ute och tränade lite på kontakten. I vanlig ordning låter man som jag vet inte vad, men det får ni stå ut med, Rhino gillar det, och det är huvudsaken =)




 

Av Camilla - 17 mars 2011 11:16

Igår kom Rhino hem till oss och han blev hemmastadd rätt fort =) Vi tog en promenad på ca 1h innan läggdags och Rhino tyckte att hon i andra änden av snöret var lite halvjobbig eftersom hon stannade så ofta och tjatade om något som hette "gå fint och inte dra"   


Sen sov han gott hela natten, som en stock faktiskt och snarkade som en hel karl   


Imorse så åkte vi till skogen och jag hade is i magen och släppte lös Rhino. Innan det så gick vi koppelpromis i ca 10 minuter, nu när man varit på föreläsningen så måste man ju även praktisera det man lärt sig.


Jag ville kolla hur Rhino funkade lös och hur han skulle agera. Men måste ge honom topp poäng eller kanske Maria som jag ska ge det    Rhino skötte sig fin fint och kom när jag ropade. Sen gick vi in i skogen lite mer istället för öppen yta, där fanns det mer spår att nosa och fastna i, men Rhino avbröt sitt spårande så fort jag bad honom göra det. Testade honom även genom att om han satte fart åt något håll så sa jag inget utan gick åt ett annat och han skötte sig fin fint där med och stannade upp och kollade var jag var och så kom han i full fart. Nu sover han som en stock igen *skratt*


Jag känner att jag får påminna mig om att han är liten plutt ändå, bara 7 månader precis så det är viktigt att han får vila och inte får göra för mycket på en gång. Det är min filosofi iallafall, vet inte vad ni andra gör eller tycker men det har ju funkat förut så jag kör på den linjen.


I eftermiddag ska vi åka ut till landet och hälsa på Hjortarna, hoppas dom är nära stängslet så vi har lite att träna på =) Jag filmade Rhino lite också men dom kommer upp senare ni får nöja er med några bilder =)


Rhino gör verkligen min dag, min födelsedag, han är ett riktigt charmtroll!


Vill sända en tanke till mitt hjärtas allt som förhoppningsvis firar min födelsedag någonstans där ängarna blommar och finns massor med busiga kompisar att hitta på hyss med =) Tyra, du är saknad och jag älskar dig!


Här kommer lite kort på plutten Rhino:


  Rhino undrar om det inte är värt en godis att han kom fram till mig =)   Han är så stor fast han är så liten =)   Rhino kollar om det finns något intressant under stenen =)           

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19 20
21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards