Capa Tosta Big Bang

Direktlänk till inlägg 17 mars 2011

Hjortarna sken med sin frånvaro men rådjuren ställde upp =)

Av Camilla - 17 mars 2011 18:18

Vi åkte ut till landet för att jag ville att Rhino skulle få träffa Hjortar, men hägnet var helt tomt? Men vi fick träna iallafall för 2 rådjur dök upp framför oss. Dom var en bit ifrån oss, men ändå bra träning och en bra början tycker jag. Rhino såg rådjuren ganska snabbt och vittrade dom direkt, otroligt vilken näsa denna herre har =). Men jag talade lugnt till honom och berömde att han såg dom och kallade sen in honom och han kom direkt, duktiga Rhino!!!


Rhino nosade även fram en hare som blev livrädd och Rhino likaså *skrattar* Han kunde inte förstå vad det var för snabb liten sak som bara stack iväg framför näsan på honom. Jag ropade att han skulle komma till mig vilket han även gjorde, men var tvungen att skälla lite först, men jag är nöjd att han valde att stanna och inte sticka efter kaninen.


Rhino hälsade även på min mamma, pappa och mormor och han skötte sig fin fint, trodde han skulle vara mer sprallig faktiskt, men han var så lugn och fin, så idag har han varit exemplarisk och imorgon ska jag klicka in honom ordentligt och börja köra lite med klickern =) Så roligt att träna hund igen!!!


Jo, allihopa tyckte att Rhino såg så snäll ut och när jag sa till mommo att många brukar tycka att Rhino ser så ledsen ut, men hon skrattade då bara och sa med sin härliga dialekt att nej nej, han är bara genomsnäll =)


Lite bilder från Rhinos upptäckt av rådjuren:


  Rådjuren blev lite rädda när dom hörde oss komma så dom sprang ut och ställde sig blixtstilla mitt på åkern, inge vidare smarta direkt *skratt*   Rhino upptäcker rådjuren direkt, är mycket nyfiken och följer dom med blicken, men lämnar inte mig och linan blir aldrig spänd ens.   Här står Rhino och tittar på rådjuren som springer iväg, jag har bett honom att stanna och kallar sen in honom efter en stund =)   Rhino tycker dom är spännande, men trots att dom sprungit iväg och springer fortfarande så står han lugnt kvar, nyfiken, men står kvar =)

Här är Rhino upprörd över haren som oförskämt stuckit iväg utan att ha presenterat sig...ohövligt tycker Rhino =)  

 
 
Ingen bild

Paula

17 mars 2011 18:53

Vad duktig han är som inte springer efter rådjuren! Och att han lyssnar på dig när du ropar. Hoppas ni fortsätter i samma takt med träningen. Ni kommer bli grymma på vad ni än tar för er!
Stor kram

 
Ingen bild

Maria

17 mars 2011 21:57

Luigis kommentar om sista bilden "Han är sjuk i huvudet, normal är han inte i alla fall"

 
Ingen bild

Maria

17 mars 2011 22:03

Han är faktiskt rätt försiktig när han kommer hem eller hälsar på folk ute. Inte det där röjiga och hoppiga, utan lite mer vänlig bara eller vad man ska säga. Hon har rätt Mommo, han är genomsnäll, även mot harar Han skulle kanske kunna hälsa på din bror? Det är mest hemma när det kommer någon han kan bli lite jobbig, med sina jättehopp. Men det har nu ju sett;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 5 februari 2023 11:43

Goddag allihopa!   Känns som evigheter sen jag var härinne på bloggen för att uppdatera om vad som händer i Ayshas och mitt liv men även hennes vänners liv. Ni får ha överseende med att det tar ett tag att komma in i skrivandet igen och hur allt ...

Av Camilla - 13 februari 2017 17:41


I lördags var det dags igen för oss att prova på att tävla, jag var nervös och Aysha kunde inte för sin värld förstå vad vi skulle upp så tidigt för och ut i kylan dessutom, fy vad kallt det var, -11 hemma. Jag åkte till tävlingen med samma inställni...

Av Camilla - 8 februari 2017 19:02

Nu har det gått några dagar sen lördag 4 februari då rasklubben hade sitt årliga årsmöte. Jag beslutade tidigt under 2016 att jag från och med 2017 skulle ta paus från klubbarbete och avgå från samtliga mina uppdrag jag hade i klubben. Kände att det ...

Av Camilla - 7 februari 2017 17:36

Nu står klockan varje dag på 14.40, alla dagar i veckan och om året, men just idag, den 7 februari 2011 betydde kl. 14.40 vårt sista farväl och Tyras sista andetag togs. Jag saknar verkligen Tyra vissa dagar, men är så otroligt lyckligt lottad att ha...

Av Camilla - 6 februari 2017 17:21


Alltså jag svävar fortfarande på små moln efter gårdagens debut i Startklass i lydnad. Jag var så galet nervös men försökte peppa mig själv i att Aysha och jag är faktiskt ett team, så det hänger inte bara på henne med andra ord, utan jag måste ju fu...

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19 20
21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards